۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۵۱

انعقاد قرار‌داد 617 میلیون دلاری مایکروسافت با پنتاگون

ایتنا- مایکروسافت متعهد است بر طبق این توافقنامه، یک و نیم میلیون رایانه پنتاگون را به جدیدترین نسخه ویندوز 8 و برنامه‌های دیگر نظیر آفیس 2013 مجهز کند.
انعقاد قرار‌داد 617 میلیون دلاری مایکروسافت با پنتاگون


شرکت مایکروسافت برای جدید‌ترین نرم‌افزار خود از جمله سیستم عامل ویندوز ۸، قرار‌داد ۶۱۷ میلیون دلاری را با حوزه دفاع آمریکا منعقد کرد.


به گزارش ایتنا از ایسنا، این توافق سه ساله، ۱.۵ میلیون رایانه‌ پنتاگون را پوشش می‌دهد و به ارتش، نیروی هوایی و سرویس‌های اطلاعاتی امکان دسترسی به جدید‌ترین نسخه‌ ویندوز ۸ و برنامه‌هایی از جمله مایکروسافت آفیس ۲۰۱۳ را می‌دهد.


مایکروسافت اخیرا حکم‌فرمایی دیرینه‌ و مطلق خود بر رایانه‌های شخصی را با وجود تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های محصول اپل و گوگل از دست داده است. 

کاهش ۲۴ درصدی در فروش رایانه‌های نوت‌بوک این شرکت نشان‌دهنده‌ تمایل بیشتر مشتریان به خرید آیپد‌های اپل یا تبلت‌های محصول گوگل اندروید است.


به عقیده‌ یکی از تحلیل‌گران، این توافق می‌تواند تجارت فروش مایکروسافت را به حالت شناور نگه دارد، چرا که محصولات اینترنت محور گوگل با او رقابت می‌کنند.


توافق پنتاگون همچنین می‌تواند از شدت نگرانی‌های مشتریان حقوقی درباره‌ امنیت خدمات بکاهد. 

ارتش امیدوار است با استفاده از گواهی‌های نرم‌افزاری ارزان تحت این توافق «ده‌ها میلیون» دلار ذخیره کند.

طبق گزارش بلومبرگ، دولت آمریکا بیش از ۵۳۰ میلیارد دلار در قرار‌داد‌های مستقیم در سال‌ مالی با پایان ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۱ پرداخت کرده است.
کد مطلب: 24840
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام