کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

لابی‌ها در امریکا گوگل را برنده کردند

جریمه ۴ میلیارد دلاری اتحادیه اروپا در انتظار گوگل

17 دی 1391 ساعت 15:08

ایتنا- شاید شروع سال 2013، همزمان با متحمل شدن جریمه سنگین گوگل باشد. آنهم در شرایطی که لابی‌ها نتوانستند کاری برای این غول اینترنتی انجام دهند.




به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، لابی fairsearch که مایکروسافت از آن حمایت می‌کرد نتوانست کمیسیون تجارت فدرال امریکا را راضی کند تا دستان مایکروسافت و دار و دسته‌اش را علیه گوگل بالا ببرد اما آیا این سرانجام داستان کشمکش‌های موتورهای جست‌وجو است؟


لااقل در امریکا با رای کمیسیون تجارت فدرال فعلا همه چیز به نفع گوگل تمام شده است اما دراروپا و کمیسیون اروپا که لابی بازی در آنجا نقشی ندارد، چه اتفاقی خواهد افتاد. 

در اینجا باید نقش محکم جاکوئین آلمونیا - سیاستمدار اسپانیایی و نامی که دفتر اروپایی گوگل از آن واهمه دارد- و کسی که پرونده دعوای مایکروسافت-گوگل در دستانش است را فراموش نکنیم که می‌تواند در نهایت جریمه ۴ میلیارد دلاری را علیه گوگل و به نفع مایکروسافت و شرکا صادر کند. 

او می‌تواند لای پرونده گوگل شواهدی را درباره انحصاری کردن بازار جست‌وجوی اینترنتی پیدا کرده و مطابق آن رای را صادر کند. 

گفتنی است ۹۰ درصد بازار جست‌وجو در اروپا در دستان گوگل است. 

Foundem موسسه غیر انتفاعی انگلیسی در فوریه ۲۰۱۰ شکایتی علیه گوگل تنظیم کرد هم نزد کمیسیون فدرال امریکا و هم نزد کمیسیون اروپا و ذکر شد که حق انتخاب از مشتریان اروپایی با انحصار گوگل، گرفته شده است و عملا ابداع در این بخش از فناوری در سیطره گوگل قرار گرفته است. 

نامه ۳۱ دسامبر Foundem از سوی آدام و شیوائن راف به کمیسیون تجارت فدرال مورد توجه قرار نگرفت و سرانجام رای به نفع گوگل در امریکا صادر شد. 

شکایت جدید مایکروسافت علیه گوگل در مورد یوتیوب توسط قائم مقام مایکروسافت هاینر چند روز قبل نیز مورد توجه واقع نشد. هاینر با یادآوری این نکته که آلمونیا در اروپا رفتاری متفاوت با گوگل را خواهد داشت، قبل از هر چیز خواست نظر کمیسیون تجارت فدرال امریکا را تغییر دهد که نشد. 

نامه ماه دسامبر آلمونیا به گوگل برای باز کردن فضای رقابتی در اروپا در حوزه جست‌وجوی اینترنتی و دادن فرصت یک ماهه به گوگل نشان می‌دهد اروپا مانند امریکا لابی بردار نیست و اگر تا ماه دیگر گوگل نتواند رفتار فنی خود را عوض کند باید منتظر جریمه ۴ میلیارد دلاری اروپا ( ۱۰ درصد از درآمد گوگل) را به‌عنوان جریمه بپردازد؛ نکته‌ای که ممکن است به زودی تحقق یابد.


کد مطلب: 24830

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/24830/جریمه-۴-میلیارد-دلاری-اتحادیه-اروپا-انتظار-گوگل

ايتنا
  https://www.itna.ir