۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۴۰

نگرانی کانادایی‌ها از افزایش حملات سایبری علیه تاسیسات نفتیشان

ایتنا- قوی بودن احتمال حملات سایبری به تاسیسات نفتی کانادا آنقدر جدی بوده که دولت این کشور گروه‌های مهارت یافته ضدسایبری را جهت خنثی کردن این حملات به کار گرفته است.
نگرانی کانادایی‌ها از افزایش حملات سایبری علیه تاسیسات نفتیشان


خطر قطع عملیات تولید نفت و یا سرقت اطلاعات حساس نفتی باعث نگرانی کانادایی‌ها از افزایش حملات سایبری علیه تاسیسات نفتی این کشور شده است.


به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، سرمایه گذاری خارجی‌ها در صنایع نفتی کانادا و همزمانی آن با تهدیدات سایبری و کمپانی‌های تولید انرژی در کانادا نگرانی‌های جدی را دامن زده است. 

ماه مارس ۲۰۱۲ وزارت امنیت داخلی امریکا به تاسیسات امریکایی و کانادایی هشدار مشترک در برابر خطرات حمله به لوله های نفتی و گاز طبیعی داد.

در ماه سپتامبر ۲۰۱۲ کمپانی تلونت (که ۶۰ درصد از مدیریت لوله های نفتی و گازی در اختیار این شرکت است) با یک حمله سایبری که باعث شد تا فایروال داخلی اش از کار بیفتد، روبرو شد و بعد اعلام کرد مشکل دارد.

تراویس دیویس سخنگوی تولید کنندگان نفتی کانادا می‌گوید حمله کنندگان در وهله اول می‌خواهند تولید نفت و گاز را در این کشور از کار بیندازند. 

به گفته وی اغلب کمپانی‌های کانادایی حملات سایبری را جدی گرفته‌اند و CAPP گروه مهارت یافته ضدسایبری دارد که در اختیار کمپانی‌ها قرار می‌دهد تا با این نوع حملات مبارزه کنند. 

حمله به تلونت را هکرهای موسوم به Comment Group انجام داده بودند که با نصب بدافزار اطلاعات شرکت را به سرقت بردند و یکی از آیتم‌های سرقت شده فناوری smart grid یا فناوری جدید توزیع کامپیوتری شبکه برق بود. 

سه سال پیش از آن نیز هکرهای چینی به کمپانی Citizen Lab حمله مشابهی کرده بودند که دومین های نظامی چین ردیابی شد. 

اولف لیندکویست از مرکز تحقیقات SRI می گوید حملات سایبری به صنایع انرژی غرب رو به افزایش است. 

ویک توس وزیر امنیت عمومی اعلام کرد در ۵ سال آینده بودجه دفاع سایبری در موارد ذکر شده به ۱۵۵ میلیون دلار خواهد رسید و البته تا کنون فقط ۱۳ میلیون دلار آن دریافت شده است اما برنامه‌های مصمم دولت کانادا نشان از عزم راسخ این کشور در مبارزه با حملات سایبری دارد.
کد مطلب: 24817
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام