کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

عرضه تبلت در مدارس تهران

خبرگزاری ايسنا , 9 دی 1391 ساعت 10:39

ایتنا - در راستای اجرای طرح هوشمندسازی مدارس، طرح تبلت آماده و در جلساتی که با حضور مسئولان آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شده، اجرای آزمایشی این طرح در مدارس تهران مورد بررسی قرار گرفته است.




رییس مرکز آمار و فناوری وزارت آموزش و پرورش از ورود «تبلت» به صورت آزمایشی به برخی مدارس پایتخت خبر داد و گفت: چناچه به نتیجه نهایی درباره اجرای این طرح برسیم، تبلت به صورت آزمایشی وارد برخی از مدارس شهر تهران می‌شود.

به گزارش ایتنا یوسف نوری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در راستای اجرای طرح هوشمندسازی مدارس، طرح تبلت آماده و در جلساتی که با حضور مسئولان آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شده، اجرای آزمایشی این طرح در مدارس تهران مورد بررسی قرار گرفته است.

وی افزود: برای اجرای این طرح از کارشناسان حوزه دانشگاهی و آموزش و پرورش و همچنین معلمان حوزه هوشمندسازی مدارس کمک خواهیم گرفت و چنانچه نظرات مساعد باشد، اولین فاز طرح ورود "تبلت"به مدارس شهر تهران به صورت پایلوت اجرایی می‌شود.

نوری تصریح کرد: آنچه که مسلم شده، طرح ورود تبلت به شهر تهران کاملا آزمایشی اجرا می‌شود تا بازخوردهای آن را بررسی کنیم، چرا که نتایج جهانی این طرح را احصا کرده‌ایم، اما برای اجرای طرح در گستره بیشتر و تعمیم به همه مدارس، نیازمند اجرای آزمایشی آن در مدارس هستیم.

رییس مرکز آمار و فناوری وزارت آموزش و پرورش درباره درس "کار و فناوری" پایه ششم و الزام استفاده از کامپیوتر در این کلاسها نیز خاطرنشان کرد: اخیرا محتوای آموزشی این درس به صورت DVD آماده و به مسئولان حوزه فناوری استان‌ها ابلاغ شده است تا محتوای کتاب به صورت الکترونیک در دسترس دانش‌آموزان قرار گیرد.

نوری خاطرنشان کرد: ورود کامپیوتر به کلاس الزاما به معنای هوشمندسازی نیست، اما آموزش و پرورش تلاش کرده تا کلاس‌های مدارس شهری پایه ششم را به داشتن حداقل یک کامپیوتر مجهز کند و در مدارس روستایی که تحت پوشش مجتمع‌های روستایی قرار دارند نیز این امکانات فراهم است و برای مدارس عشایر نیز از امکانات سیار استفاده می‌شود.
 


کد مطلب: 24749

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/24749/عرضه-تبلت-مدارس-تهران

ايتنا
  https://www.itna.ir