کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تاکید پژوهشگران بر لزوم تعریف یک مرورگر اینترنتی استاندارد برای کسب و کارها

29 آذر 1391 ساعت 10:10

ایتنا- دنیای کسب‌وکارها، دنیای پیچیده‌ای است! آنها حتی می‌توانند مرورگر اینترنتی مخصوص به خودشان را هم داشته باشند.




مطالعه‌ای که به سفارش شرکت مایکروسافت انجام شده، نشان می‌دهد که شرکت‌ها و سازمان‌های تجاری می‌توانند با تعریف یک مرورگر اینترنتی استاندارد برای کسب و کار خود هزاران دلار صرفه‌جویی کنند. 


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از وب‌سایت computerworld، شرکت فورستر ریسرچ در این پژوهش دریافته است که اکثر متصدیان آی.تی در شرکت‌ها و کسب و کارهای تجاری ترجیح می‌دهند از مرورگری استفاده کنند که بیشترین یکپارچگی را با سیستم عامل دسکتاپی رایانه‌هایشان دارد. 

بر اساس نتایج این مطالعه که در آن نظرات ۱۳۳ نفر از تصمیم گیرندگان بخش آی.تی سازمان‌ها و شرکت‌ها در آمریکای شمالی گردآوری شده است، حدود ۹۶ درصد از شرکت‌ها برای رایانه‌های مورد استفاده کارکنان خود مرورگر مشخصی را تعریف کرده‌اند. 

حدود نیمی از کسب و کار‌ها هم به کارکنان خود اجازه داده‌اند در کنار مرورگر استاندارد شرکت یک مرورگر دیگر نیز نصب کنند. 

شرکت فورس‌تر درباره علت علاقه‌مندی کسب‌وکار‌ها به تعریف یک مرورگر استاندارد دلایل مختلفی را ذکر کرده است، مسائل و مخاطرات امنیتی و دشواری دریافت و نصب وصله‌های امنیتی ویژه هر مرورگر و بالا بودن هزینه توسعه‌های برنامه‌ها و نرم‌افزار‌های تحت وب و عدم سازگاری آن‌ها با چندین مرورگر مختلف از جمله مهم‌ترین دلایل گرایش کسب و کار‌ها به تعریف یک مرورگر استاندارد عنوان شده است. 

حدود یک سوم از کسب و کارهای مورد مطالعه گفته‌اند وقتی به کارکنان خود اجازه می‌دهند در کنار مرورگر مصوب شرکت از یک مرورگر دیگر نیز استفاده کنند، هزینه‌هایشان حداقل ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.
در گزارش مربوط به نتایج پژوهش که با پشتیبانی شرکت مایکروسافت انجام شده است، واژگانی مثل کروم، اینترنت اکسپلورر، فایرفاکس و یا ویندوز به چشم نمی‌خورد، اما تردید چندانی وجود ندارد که در آن به طور غیرمستقیم بر اینترنت اکسپلورر، مرورگر مایکروسافت تاکید شده است. 

روجر کاپریوتی، مدیر بازاریابی مرورگر اکسپلورر در شرکت مایکروسافت نیز چندی پیش به صراحت ادعا کرده بود نسخه ۱۰ اینترنت اکسپلورر مایکروسافت بهترین مرورگر برای استفاده در کسب و کارهای تجاری است.


کد مطلب: 24685

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/24685/تاکید-پژوهشگران-لزوم-تعریف-یک-مرورگر-اینترنتی-استاندارد-کسب-کارها

ايتنا
  https://www.itna.ir