۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۰۱

تا سال ۲۰۲۰ حجم کل داده‌های دیجیتال از مرز ۴۰ تریلیون گیگابایت خواهد گذشت

ایتنا- آیا می‌دانستید تا 8 سال آینده، حجم کل داده‌های دیجیتال، 57 برابر کل دانه‌های شن و ماسه سواحل دریاها خواهد شد؟! آیا شما هم سهمی در این داده‌ها دارید؟
تا سال ۲۰۲۰ حجم کل داده‌های دیجیتال از مرز ۴۰ تریلیون گیگابایت خواهد گذشت


مطالعه معروف به «جهان دیجیتال» که هر ساله توسط موسسه آی.دی.سی و به سفارش شرکت ای.‌ام.سی انجام می‌شود، نشان می‌دهد که تا سال ۲۰۲۰ برای هر فرد بر روی کره زمین ۵۲۰۰ گیگابایت داده وجود خواهد داشت. 


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از وب سایت cio، نتایج این مطالعه حاکی از این است که در عرض هشت سال آینده حجم کل داده‌های دیجیتال تولید شده بر روی کره زمین از ۴۰ زتابایت فرا‌تر خواهد رفت و این بدان معناست که تا آن زمان هر فرد به طور متوسط ۵۲۰۰ گیگابایت داده تولید خواهد کرد.
 
۴۰ زتابایت داده معادل ۴۰ تریلیون گیگابایت است که به گفته پژوهشگران این رقم ۵۷ برابر کل دانه‌های شن و ماسه کل سواحل دریا‌ها بر روی کره زمین است. 

پیش‌بینی تحلیلگران آی.دی.سی حاکی از این است که تا سال ۲۰۲۰ میزان داده‌های تولید شده بر روی کره زمین در هر سال دو برابر سال قبل خواهد بود. 

البته آنها به صراحت اشاره کرده‌اند در این هشت سال اکثر این داده‌ها نه توسط انسان‌ها که توسط ماشین‌ها تولید خواهد شد. 

حسگرهای دستگاه‌های مختلف و ابزارهای هوشمندی که با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند، از جمله مهم‌ترین ماشین‌هایی هستند که در افزایش حجم داده‌ها سهم بسزایی دارند. 

در قسمت دیگری از این گزارش آمده است در آینده بخش زیادی از داده‌ها در پایگاه‌های پردازش ابری ذخیره خواهد شد. 

داده‌های مورد اشاره در مطالعه «جهان دیجیتال» طیف وسیعی از اطلاعات را در بر می‌گیرد، از عکس‌ها و فیلم‌های ذخیره شده بر روی گوشی‌های همراه گرفته تا داده‌های مربوط به ترافیک بزرگراه‌ها، اسناد شرکتی، داده‌ها و اطلاعات بانک‌ها و خودپرداز‌ها و حتی داده‌های مربوط به رویدادهایی مثل بازی‌های المپیک.
بر اساس این گزارش، افزایش نجومی حجم داده‌ها بدین معنا نیست که همه این داده‌ها حائز ارزش و اهمیت هستند. 

موسسه آی دی سی پیش‌بینی کرده است که تا سال ۲۰۲۰ فقط ۳۳ درصد از کل داده‌های موجود ارزشمند و مهم خواهد بود. البته این به شرطی است که این ۳۳ درصد نیز مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.
نتایج مطالعات قبلی نشان داده است که مثلاً در سال ۲۰۰۵ حدود ۴۸ درصد از کل داده‌های دیجیتال از سوی آمریکا و کشورهای اروپای غربی تولید شده است و سهم بازارهای نوظهور از این داده‌ها کمتر از ۲۰ درصد بوده است. 

سهم کشور‌ها و بازارهای نوظهور از جهان دیجیتال در حال حاضر ۳۶ درصد است که پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۰ به ۶۲ درصد برسد. 

پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۲۰ حدود ۲۱ درصد از این داده‌ها فقط در چین تولید خواهد شد.
گفتنی است مطالعه «جهان دیجیتال» که با حمایت مالی شرکت ای.‌ام.سی، یکی از بر‌ترین عرضه کنندگان نرم‌افزارهای ذخیره داده، انجام می‌شود، برای اولین بار در سال ۲۰۰۵ صورت گرفت و از آن زمان هر ساله به‌روز می‌شود.
کد مطلب: 24615
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام