۱
۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۴۵

دستگیری هکری که سایت بانک را جعل کرد!

ایتنا- جوان هکر تهرانی، با جعل سایت یکی از بانک‌ها و البته با ظاهری کاملا مشابه، از حساب مشتریانی که به این سایت مراجعه می‌کردند، پول سرقت می‌کرد.
دستگیری هکری که سایت بانک را جعل کرد!


رییس پلیس فتای استان زنجان از دستگیری جوان تهرانی که اقدام به جعل سایت بانک و سرقت اطلاعات حساب مشتریان کرده بود، خبرداد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، سرگرد امیری در تشریح جزئیات این خبر گفت: پیرو شکایت فردی مبنی بر برداشت غیرمجاز اینترنتی از حساب وی، ماموران اقدامات خود را آغاز کردند.

رییس پلیس فتای استان زنجان ادامه داد: بنابر اظهارات شاکی وی تنها از طریق اینترنت شخصی برای کنترل صورت‌حساب‌های بانکی و انتقال وجه استفاده می‌کرد.

امیری افزود: در بررسی و تحقیقات مشخص شد که متهم با ایجاد صفحات جعلی و مشابه یکی از بانک‌ها، اطلاعات حساب مشتریان را سرقت کرده و در فرصتی مناسب از آنها سوءاستفاده می‌کرد.

وی گفت: متهم در تهران دستگیر و پس از مشاهده مستندات به جرم خود اعتراف کرد.

امیری در پایان ذکر کرد: سارقان نوین یا همان هکرها، یک سایت را از نظر ظاهری کاملا مشابه سایت‌های بانک طراحی کرده و ضمن فریب افراد، اطلاعاتشان را سرقت می‌کنند و به طبع آن حساب فریب خوردگان خالی می‌شود.

وی ادامه داد: هکرها هر چقدر هم با مهارت باشند، بازهم تشخیص سایت‌های تقلبی چندان دشوار نیست. کافی است آدرس پرداخت الکترونیک بانک خود را به درستی بشناسید. چرا که هیچ هکری نمی‌تواند آن را سرقت کند.

امیری خاطرنشان‌کرد : یکی از راه‌های تشخیص سایت‌های فیشینگ هم در قسمت URL سایت کاملا واضح است، حتما دقت داشته باشید که در کنار آدرس سایت عبارت //:https ذکر شده باشد و کارشناسان وجود علامت قفل مانند در کنار صفحات آدرس اینترنتی را هم در تشخیص اعتبار سایت موثر می‌دانند.
کد مطلب: 24569
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
اخ جون
ببرنش زندان فتا
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام