۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۱۵

مایکروسافت بهای خدمات پردازش ابری خود را کاهش داد

ایتنا- برای عقب نماندن از قافله کاهش دادن قیمت خدمات پردازش ابری، مایکروسافت این‌بار چوب حراج به این خدمات خود زده و کمترین میزان قیمت را در بازار به خود اختصاص داده است.
مایکروسافت بهای خدمات پردازش ابری خود را کاهش داد


پس از آنکه شرکت‌های آمازون و گوگل قیمت خدمات پردازش ابری خود را کاهش دادند، شرکت مایکروسافت نیز که نخواسته از این روند عقب بماند، اقدام به کاهش بهای خدمات پردازش ابری خود کرده است. 


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از وب سایت itworld ، در اوایل نوامبر سال جاری شرکت آمازون از کاهش ۱۸ درصد بهای خدمات پردازش ابری خود خبر داد و مدتی بعد گوگل نیز اعلام کرد قیمت خدمات خود در این حوزه را تا ۵ درصد کاهش می‌دهد. 

بعد از مدتی آمازون دوباره از کاهش ۲۵ درصدی قیمت این خدمات خبر داد و گوگل نیز روز بعد از آن بهای ذخیره داده در پایگاه‌های تحت پردازش ابری خود را به میزان بیشتری کاهش داد. 

حالا شرکت مایکروسافت هم وارد میدان شده و از کاهش قیمت خدمات پلت فرم آزور (Azure) خود خبر داده است.
بر اساس این گزارش، در حال حاضر شرکت گوگل به کاربرانی که تا یک ترابایت فضای ذخیره داده لازم دارند، به ازای هر گیگابایت ۰۸۵. ۰ دلار دریافت می‌کند که پایین‌ترین قیمت موجود در بازار است. 

شرکت آمازون نیز برای ارائه این خدمات ۰۹۵. ۰ دلار دریافت می‌کند. شرکت مایکروسافت نیز اعلام کرده است مشتریان خدمات پردازش ابری این شرکت می‌توانند ۹۰ روز به صورت رایگان از این خدمات استفاده کنند و اگر قصد استفاده بلندمدت از خدمات آزور را داشته باشند، می‌توانند از تخفیف ۳۲ درصدی مایکروسافت در این زمینه برخوردار شوند. 

هم‌اکنون شرکت‌های مایکروسافت و آمازون به کسب وکارهایی که ۴۹۵ ترابایت فضای ذخیره داده خریده‌اند، به ازای هر گیگابایت ۰۸. ۰ دلار دریافت می‌کنند. 

گوگل نیز از کاربرانی که ۴۰۰ ترابایت فضای ذخیره خریداری کرده‌اند، در ازای هر گیگابایت ۰۶۳. ۰ دلار دریافت می‌کند. 

شرکت مایکروسافت اعلام کرده است به طور متوسط در هر ثانیه حدود ۲۷۰ هزار درخواست ذخیره داده را از طریق پلتفرم آزور دریافت می‌کند که این رقم در اوج خود به ۸۸۰ هزار درخواست نیز رسیده است.
کد مطلب: 24568
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام