۰
plusresetminus
شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۱۵

سخنان توفانی تیم کوک: ۲۰۱۳ مک در امریکا ساخته می شود

ایتنا- تیم کوک جنجالی، این‌بار هم با سخنانش و تصمیم جدیدش جنجال آفرید. باید صبر کنیم و ببینیم جانشین استیوجابز فقید، روند موفقیت‌های وی را تکرار خواهد کرد یا نه.
سخنان توفانی تیم کوک: ۲۰۱۳ مک در امریکا ساخته می شود


یک روز بعد از سقوط شدید سهام اپل در بازارهای جهانی تیم کوک در مصاحبه‌ای طوفانی اعلام کرد اپل قصد دارد از سال ۲۰۱۳ برخی از لپ‌تاپ‌ها و دسک‌تاپ‌ها و لوازم خود را در کارخانه‌هایی در داخل امریکا تولید کند.


به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، وقتی برایان ویلیامز از شبکه ان.بی.سی از تیم کوک پرسید آیا ممکن است اپل کمپانی made in America باشد؟ و تیم کوک نیز جواب داد ما سال‌ها در این فکریم و قرار است از سال آینده استارت واقعی با برخی محصولات مک در امریکا شروع شود. 

تیم با اشاره به سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری در این مورد گفت فعلا به اسمبل کردن دستگاه‌ها خواهیم پرداخت و در مرحله بعد طرح ساخت کامل را خواهیم آورد. 

مدیر اجرایی اپل به بلومبرگ نیز گفته به بازگرداندن کارخانه اپل به امریکا افتخار می‌کنیم. 
البته وی تاکید کرد که این کار توسط اپل به تنهایی انجام نخواهد شد و نیاز به مردم و سرمایه گذاران وجود دارد. 

تیم کوک البته نگفت منظور از مردم و سرمایه گذاران دقیقا چه کسانی هستند! 

مشکلات فاکس‌کان بعنوان یکی از شرکای سازنده اپل در چین و یا کمپانی تایوانی که اخیرا برخی اخبار را تکذیب کرده می‌تواند در این راستا تعبیر شود که ممکن است منظور از مردم این شرکا باشند. (فاکس‌کان اخیرا صحبت از توسعه کارخانه‌ای در امریکا زده است.) 

تیم کوک گفت منظور از ساخت کارخانه آوردن تعداد زیادی کارگر به کارخانه‌های جدید نخواهد بود چرا که این روش سنتی دیگر جواب نمی‌دهد. 

وی به‌عنوان مثال از کسانی که برای اپلیکیشن‌های آی.او.اس کار می کنند نام برده و گفت این متد برای ما می‌تواند مفید باشد. 

وقتی از تیم کوک در مورد هزینه ساخت آیفون در فاکس‌کان پرسیده شد و اینکه آیا هزینه ها در امریکا مشابه چین است گفت: صحبت در مورد قیمت و هزینه نیست بلکه صحبت در مورد مهارت افرادی است که ابزار را می‌سازند و چه بسا هنگام انتقال تکنولوژی از امریکا به سایر نقاط این مهارت بود که رفت. 

تیم کوک وقتی در مورد اخراج اسکات فوراستال مورد پرسش قرار گرفت خیلی سعی کرد از این موضوع طفره برود اما در نهایت گفت تعامل برای ادامه ابداع در تکنولوژی‌های اپل باید به‌عنوان متغیر مستقل فرض شود. 

همکاری برای نوآوری ضروری است و این اعتقاد همیشگی من بوده است که برای تعامل باید A+ باشید. 

مصاحبه ۸ هزار کلمه‌ای تیم کوک با بیزینس ویک را حتما چند بار بخوانید تا عقاید کامل تیم کوک به‌عنوان جانشین استیو جابز فقید را دریابید. 

(سایت 9to5mac هفته گذشته با نشان دادن شواهدی اعلام کرد آی‌مک جدید اپل در امریکا ساخته شده است و این مقدمه‌ای برای برگرداندن کارخانه‌های اپل به امریکا است...)
 
کد مطلب: 24556
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام