۱
۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۰۳

استقبال کسب‌وکار‌ها از رسانه‌های اجتماعی در حال افزایش است

ایتنا- افزایش گرایش کسب‌وکارها به شبکه‌های اجتماعی، نشان‌دهنده میزان محبوبیت این شبکه‌ها، مانند فیس‌بوک و توییتر نزد کاربران است.
استقبال کسب‌وکار‌ها از رسانه‌های اجتماعی در حال افزایش است


این روز‌ها رسانه‌های اجتماعی اهمیت ویژه‌ای در دنیای کسب‌وکار‌ها پیدا کرده‌اند. 


کسب‌وکارهای مختلف در سراسر جهان از رسانه‌های اجتماعی برای انجام فعالیت‌های مرتبط با بازاریابی، فروش، عملیات تجاری، خدمات مشتری، زنجیره تامین منابع و مدیریت نیروی کار خود استفاده می‌کنند. 

به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از وب سایت zdnet، استفاده از رسانه‌های اجتماعی در کسب‌وکار‌ها با نرخ نسبتاً ثابتی در حال رشد است و بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها در سراسر جهان از آن‌ها برای پیشبرد مقاصد خود بهره می‌برند. 

برخی برآورد‌ها حاکی از این است که هم اکنون دو سوم کسب‌وکار‌ها از فناوری‌ها و رسانه‌های اجتماعی برای انجام عملیات بازاریابی و دیگر فعالیت‌های مرتبط با آن استفاده می‌کنند. 

در مطالعه‌ای که توسط دانشگاه هاروارد صورت گرفته است، مشخص شده که ۷۹ درصد از کسب‌وکار‌ها یا هم اکنون از این رسانه‌ها استفاده می‌کنند و یا قصد دارند در آینده‌ای نزدیک از آن‌ها استفاده کنند. 

مطالعه‌ای که توسط دانشگاه اسنفورد در سال جاری صورت گرفته نیز نشان می‌دهد ۵۹ درصد از این کسب‌وکار‌ها از رسانه‌های اجتماعی برای ارتباط با مشتریان خود استفاده می‌کنند و ۴۹ درصد نیز برای انجام فعالیت‌های تبلیغاتی به سراغ این شبکه‌ها می‌روند.
 
۳۵ درصد نیز برای انجام تحقیقات درباره مشتریان خود از این فناوری‌ها استفاده می‌کنند و ۳۰ درصد نیز برای آگاهی از وضعیت رقبا و محصولات جدید آن‌ها به این فناوری‌ها متوسل می‌شوند. 

مطالعه‌ای که توسط آی.بی.‌ام صورت گرفته نیز حکایت از آن دارد که ۴۶ درصد از کسب و کار‌ها در سراسر جهان گفته‌اند قصد دارند امسال از رسانه‌های اجتماعی برای انجام فعالیت‌های کاری خود استفاده کنند. 

مطالعه دانشگاه ‌ام.آی.تی نیز نشان داده است ۵۲ درصد از مدیران و گردانندگان کسب‌وکار‌ها استفاده از رسانه‌های اجتماعی را برای مشتریان خود مهم دانسته‌اند.
 
۸۶ درصد از آن‌ها نیز گفته‌اند این فناوری‌ها در سه سال آینده به یکی از ابزارهای حیاتی مورد استفاده در کسب و کار‌ها تبدیل خواهد شد. 

شرکت سپ نیز در مطالعه‌ای دریافت که ۷۱ درصد از شرکت‌ها از رسانه‌های اجتماعی برای ارائه خدمات مشتری استفاده می‌کنند و ۱۸ درصد نیز حدود یک چهارم از کل فعالیت‌های مرتبط با خدمات مشتری خود را از این طریق انجام می‌دهند. 

این مطالعات که همگی توسط شرکت‌ها و دانشگاه‌های معتبر انجام گرفته است، نشان می‌دهد اهمیت رسانه‌های اجتماعی از نظر تجاری روز به روز در حال افزایش است و بخش زیادی از کسب‌وکار‌ها نیز به اهمیت آن‌ها واقف هستند.
کد مطلب: 24511
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
چه فایده
تو این مملکت آباد اینها فیلتره
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام