کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حجم تبادلات آنلاین شرکت چینی علی بابا از ۱۵۳ میلیارد دلار گذشت

14 آذر 1391 ساعت 10:19

ایتنا- شاید بهتر منتظر روزی باشیم که علی‌بابا، جای آمازون را در دنیای اینترنت تصاحب کند.




شرکت چینی علی‌بابا که بزرگ‌ترین شرکت تجارت الکترونیک آنلاین در دنیا محسوب می‌شود، اعلام کرده حجم تبادلات صورت گرفته از طریق دو وب سایت این شرکت در سال جاری از مرز ۱۵۳ میلیارد دلار گذشته است. 


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از وب سایت zdnet، شرکت علی بابا اعلام کرده حجم تبادلات آنلاین دو وب سایت تائوبائو و تی مال این شرکت تا پایان ماه نوامبر سال جاری میلادی از مرز ۱۵۳ میلیارد دلار گذشته است. 

این رقم تقریباً معادل ۲ درصد از کل تولید ناخالص داخلی کشور چین در سال ۲۰۱۱ است. بانک جهانی سال گذشته تولید ناخالص داخلی چین را مبلغی در حدود ۷.۳ تریلیون دلار اعلام کرده بود. 

خبرگزاری رویترز نیز چندی پیش به نقل از وزیر تجارت چین اعلام کرده بود این کشور قصد دارد تولید ناخالص داخلی خود را با ۵. ۷ درصد رشد در سال ۲۰۱۲ به ۸. ۷ تریلیون دلار افزایش دهد. 

شرکت علی بابا حجم تبادلات آنلاین این دو وب‌سایت را به تفکیک اعلام نکرده است، اما چندی پیش اعلام کرده بود وب سایت تی.مال (Tmall) این شرکت فقط در یک روز توانسته بود حجم تبادلات خود را به ۸۰۰ میلیون دلار برساند. 

این شرکت چینی همچنین اعلام کرده این دو وب سایت به تنهایی بیش از ۱۰ میلیون فرصت شغلی به وجود آورده‌اند. 

بر اساس این گزارش، موسسه پژوهشی یورومانیتور چندی قبل پیش‌بینی کرده بود که وب سایت تی.مال شرکت علی بابا تا سال ۲۰۱۵ خواهد توانست بر وب سایت تجارت الکترونیک آمازون پیشی بگیرد و به بزرگ‌ترین وب سایت خرید و فروش آنلاین در جهان تبدیل خواهد شد. 

موسسه دیگری نیز پیش‌بینی کرده است کشور چین تا آن زمان به بزرگ‌ترین بازار تجارت آنلاین در جهان تبدیل خواهد شد.


کد مطلب: 24509

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/24509/حجم-تبادلات-آنلاین-شرکت-چینی-علی-بابا-۱۵۳-میلیارد-دلار-گذشت

ايتنا
  https://www.itna.ir