۰
plusresetminus
چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۴۲

تاثیر نفوذ تلفن همراه بر رشد اقتصادی

ایتنا - براساس بررسی‌ها، دو برابر شدن استفاده از خدمات دیتای تلفن همراه، افزایش ۰.۵ درصدی سرانه تولید ناخالص داخلی را به همراه داشته است.


بررسی مزایای رو به رشد سرویس‌های تلفن همراه همچون نسل سوم (3G) و تاثیر آن بر رشد اقتصادی کشورها نشان می‌دهد که دو برابر شدن استفاده از خدمات دیتای تلفن همراه، افزایش ۰.۵ درصدی سرانه تولید ناخالص داخلی را به همراه خواهد داشت.


به گزارش ایتنا از مهر، موسسات تحقیقاتی GSMA و Deloitte با انتشار گزارشی به بررسی مزایای رو به رشد سرویس‌های تلفن همراه نظیر نسل سوم (3G) و تاثیر آن بر رشد اقتصادی کشورها پرداخته‌اند.

براین اساس در ۱۴ کشوری که در این گزارش مورد بررسی قرار گرفته‌اند، دو برابر شدن استفاده از خدمات دیتای تلفن همراه، افزایش ۰.۵ درصدی سرانه تولید ناخالص داخلی را به همراه داشته است.

در کشورهایی مانند روسیه، انگلیس و کره جنوبی که میزان استفاده از سرویس دیتا در نسل سوم تلفن همراه بیشتر است میزان افزایش سرانه تولید ناخالص داخلی به ۱.۴درصد می‌رسد. این در حالی است که با افزایش ۱۰درصد میزان نفوذ از 2G به 3G سرانه تولید ناخالص داخلی ۰.۱۵ درصد رشد خواهد داشت.

در همین حال در بازارهای در حال توسعه، گسترش ۱۰ درصدی نفوذ شبکه تلفن همراه به میزان ۴.۲ درصد بهره وری را افزایش می دهد.

براساس اعلام پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، این بررسی ها همچنین میزان تاثیر انتقال از نسل دوم به نسل سوم را بر روی رشد تولید ناخالص داخلی مورد ارزیابی قرار داده است.

تجزیه و تحلیل ۹۶ بازار توسعه یافته و در حال توسعه حاکی از تاثیر مثبت جایگزینی شبکه ۲G با نسل سوم تلفن همراه است و با افزایش ۱۰ درصدی میزان نفوذ نسل سوم تلفن همراه، تولید ناخالص داخلی به میزان ۰.۱۵ افزایش می یابد.

تا پایان سال ۲۰۱۲ تعداد مشترکین تلفن همراه در جهان به ۶.۸ میلیارد مشترک می‌رسد که با وجود بحران اقتصادی در جهان، دولت‌ها باید به بازار شبکه‌های تلفن همراه به عنوان شریکی مهم برای رشد اقتصادی بنگرند و با اتخاذ سیاست‌های مناسب به تشویق سرمایه‌گذاری در توسعه زیرساخت‌های باند وسیع بپردازند.

توسعه شبکه نسل سوم و گوشی‌های مجهز به این تکنولوژی موجب رشد وسیعی در اتصال به اینترنت و استفاده از خدمات دیتا می‌شود که در ۹۶ کشوری که در این گزارش مورد بررسی قرار گرفته از سال ۲۰۰۵ تا سال ۲۰۱۰ میزان استفاده از سرویس دیتای تلفن همراه به طور متوسط سالانه بیش از ۲ برابر رشد و در کشورهای غرب اروپا رشدی ۳.۵ برابری داشته است.

میزان تاثیر توسعه خدمات دیتا بر رشد اقتصادی کشورهایی که دارای بازار در حال توسعه هستند بیشتر است. 
 
کد مطلب: 24451
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام