۰
plusresetminus
چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۱۷

میکروپردازنده جدید برای کمک به سیستم‌های پردازش ابری

ایتنا- قرار دادن این تکنولوژی در نسل جدید موبایل‌ها، باعث مصرف بسیار کمتر انرژی و در نهایت صرفه جویی میلیارد یورویی خواهد شد.
میکروپردازنده جدید برای کمک به سیستم‌های پردازش ابری


بر اساس گزارش منتشر شده در آخرین شماره «نشریه مدیریت انرژی و محیط زیست»، محققان اروپایی در حال کار کردن روی ریزپردازنده جدیدی هستند که نسبت به تراشه‌های کنونی تا ۹۰ درصد کمتر انرژی مصرف می‌کند. 


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از وب‌سایت ynetnews، طی این پروژه موسوم به EuroCloud که سرمایه‌گذاری روی آن را اتحادیه اروپا انجام داده است، میکرو پردازنده‌هایی قرار است تولید شوند که در نسل جدید دستگاه‌های موبایلی مورد استفاده قرار می‌گیرند و به میزان بسیار کمی انرژی مصرف می‌کنند. 

محققان توضیح دادند این اقدام به آن دسته از شرکت‌هایی که فعالیت‌های خود را مبتنی بر فضای پردازش ابری انجام می‌دهند کمک می‌کند تا در زمینه استفاده از پایگاه‌های داده میلیارد‌ها یورو صرفه‌جویی کنند. 

طرح EuroCloud توسط گروهی از محققان از کشورهای بریتانیا و بلژیک دنبال می‌شود و شرکت‌های بزرگی از جمله نوکیا، ARM و IMME در توسعه تراشه‌های ساخته شده با آن مشارکت می‌کنند. 

اتحادیه اروپا این پروژه را با بودجه سالیانه ۳/۳ میلیون یورو ارائه کرده و توضیح داده است که این طرح در طور دوره زمانی سه ساله به انجام می‌رسد. 

محققان حاضر در این پروژه توضیح دادند که قیمت تراشه نهایی ساخته شده در این پروژه ۱۰ درصد قیمت تراشه‌هایی خواهد بود که هم‌اکنون مورد استفاده قرار می‌گیرند و در مقابل میزان مصرف انرژی در آن یک‌دهم تراشه‌های کنونی است.
کد مطلب: 24425
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام