۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۵۹

آیا رابطه ای بین طوفان سندی و کم شدن کلاهبرداران اینترنتی هست؟

ایتنا- حل یک معمای بزرگ امنیتی، شاید تنها فایده این طوفان وحشتناک بود! قطع برق و قطع اینترنت و کم‌شدن محسوس تعداد خرابکاران اینترنتی!
آیا رابطه ای بین طوفان سندی و کم شدن کلاهبرداران اینترنتی هست؟


معمولا بعد از هر حادثه طبیعی مثل زلزله و طوفان، خیل عظیم ایمیل‌های کلاهبرداری و درخواست کمک‌های بشردوستانه از طریق اینترنت راهی باکس کاربران شده و به تناوب کاربران گول خورده و اسیر این نوع کلاهبرداری‌ها می‌شوند.


اما جالب است بدانید با گذشت طوفان ۵ روزه سندی که هزاران کیلومتر از سواحل شرقی امریکا را در نوردیده و موجب قطعی برق و اینترنت مناطق مذکور شده، شمار ایمیل‌های موسوم به Scam و scammers به نحو محسوسی کم شده است. 

به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، از آنجایی که نواحی مانند نیوجرسی بیشترین آسیب‌ها را از طوفان سندی دیده و اینترنت آنها نیز بدنبال قطعی برق، از دسترس خارج شده است، لذا برخی معتقدند ممکن است این نواحی بیشترین تعداد کلاهبرداران را نیز در خود داشته است که این بار با وقوع حادثه دهشتناک طوفان، نتوانستند قد علم کنند. 

البته امروز ۵ شنبه کم‌کم سر و کله کلاهبرداران نیجریایی و روش‌های بومی کلاهبرداری اینترنتی با موضوع طوفان سندی ظاهر شده اما در مقایسه با حوادث گذشته تعداد آن بسیار کم بوده است. 

حتی بدافزارهای هک اکانت بانکی کاربران بر اساس ایمیل‌های احساسی مانند زلزله و طوفان نیز کم شده است.
 
گزارش‌های جدید سوفوز در مورد ایمیل‌های جعلی کمک به آسیب‌دیدگان طوفان و یا هشدار وریزون در مورد تروجان Sykipot خیلی گسترده نبوده است. 

صفحات موسوم به لینک‌های تقلبی پرداخت آنلاین کمک‌های خیریه به آسیب دیدگان که نوعی بدافزار خواندن اکانت بانکی از طریق ایمیل است نیز در این حادثه غایب شده است و به همین خاطر ذهن کارشناسان بدین‌سو رفته که ممکن است نیوجرسی مرکز کلاهبرداران اینترنتی جهان باشد و... 

طوفان تبعات دیگری هم داشت و آن لغو مراسم رسمی رونمایی از تبلت‌ها و نسخه جدید سیستم عامل گوگل بود که بعدا اینترنتی برگزار شد. 

تنها اتفاق اینترنتی در خور توجه توسعه عکس‌های جعلی (سیلاب در مجسمه آزادی و ...) از طوفان روی شبکه‌های اجتماعی بود که بلافاصله مشخص شد عکس‌ها جعلی بوده و با طوفان ارتباطی نداشته است. 

از این داستان‌ها که بگذریم طوفان سندی باعث تخریب سیستم توزیع برق و خسارت ۵۰ میلیارد دلاری بخصوص در نیویورک و نیوجرسی شده و این دو مرکز همچنین با داشتن بک‌بون اینترنت، ممکن است اسیر طبیعت شده باشد.
کد مطلب: 24243
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام