۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۰:۲۲
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

اعلام قطعیت واگذاری سهام ایرانسل به سهامداران/ مذاکره برای زمان عرضه

ایتنا - رئیس رگولاتوری تاکید کرد: با توجه به اینکه باید روی زمان عرضه در بورس توافق شود، رگولاتوری منتظر اعلام نظر سهامداران ایرانسل است.


معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: حدود یک ماه پیش موضوع قطعی بودن واگذاری ۲۱ درصد سهام ایرانسل در بورس به اطلاع سهامداران ایرانسل رسید و باید با مذاکره بین رگولاتوری و سهامداران روی زمان عرضه توافق شود.

به گزارش ایتنا از فارس، روز گذشته سرانجام وزیر ارتباطات از قطعی بودن موضوع واگذاری ۲۱ درصد سهام ایرانسل در بورس خبر داد و پس از مدت‌ها تکلیف این موضوع را روشن کرد.

در پی این خبر امروز، محمد علی فرقانی، معاون وزیر ارتباطات در گفت‌وگو با فارس، در توضیح چگونگی انجام این واگذاری اظهار داشت: این کار براساس توافق بین رگولاتوری و سهام‌داران ایرانسل انجام خواهد شد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: ما این موضوع را به سهامداران ایرانسل یادآوری کردیم و باید با مذاکره برای زمان عرضه این شرکت در بورس توافق کنیم.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ادامه داد: هنوز این اتفاق نیفتاده و باید این توافق حاصل شود.

وی به این سوال که "به این ترتیب هم‌اکنون موضوع قطعی بودن واگذاری سهام ایرانسل در بورس، به اطلاع سهامداران ایرانسل رسیده است"، پاسخ مثبت داد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در پاسخ به این سوال که " با توجه به اینکه به گفته مدیران ایرانسل، استعلام در خصوص الزام یا اختیار واگذاری ایرانسل در بورس، بیش از یک سال پیش از رگولاتوری صورت گرفته، پاسخ رگولاتوری چه زمانی به اطلاع ایرانسل رسیده است"، گفت: در حدود یک ماه پیش موضوع قطعی بودن واگذاری ۲۱ درصد سهام ایرانسل در بورس را به اطلاع سهامداران ایرانسل رسانده‌ایم.

رئیس رگولاتوری تاکید کرد: با توجه به اینکه باید روی زمان عرضه در بورس توافق شود، رگولاتوری منتظر اعلام نظر سهامداران ایرانسل است.

به گزارش فارس، در آبان ماه سال گذشته در جریان مراسم پنجمین سال راه‌اندازی شبکه ایرانسل، خبرنگار فارس، موضوع واگذاری ۲۱ درصد سهام ایرانسل در بورس را از مدیرعامل این شرکت سوال کرد.

علیرضا قلمبر دزفولی با ارائه توضیح کاملی، پاسخ داد: واگذاری ۲۱ درصد سهام ایرانسل در بورس که در الحاقیه پروانه ایرانسل هم آمده، مربوط به ترکسل است و نه ایرانسل.

وی در نهایت گفت: موضوع الزام یا اختیار واگذاری ۲۱ درصد سهام ایرانسل در بورس از رگولاتوری استعلام شده و ایرانسل منتظر پاسخ رگولاتوری است.

در روز اول آبان ماه امسال و در جریان مراسم ششمین سال راه‌اندازی ایرانسل، این سوال بار دیگر توسط خبرنگار دیگری از مدیرعامل ایرانسل مورد پرسش قرار گرفت و دزفولی در پاسخ گفت که در این زمینه ایرانسل همچنان منتظر پاسخ رگولاتوری است.

این در حالی است که بنا بر گفته رئیس رگولاتوری، پاسخ این استعلام و تکلیف قطعی بودن واگذاری ۲۱ درصد سهام ایرانسل در بورس حدود یک ماه پیش به اطلاع سهامداران این شرکت رسیده است.

کد مطلب: 24220
نام شما
آدرس ايميل شما