۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۰۷

دنیای فناوری از زیان پاناسونیک و کاهش سهام اپل

ایتنا - شرکت صنایع الکترونیکی ژاپن در پی کاهش فروش پیش‌بینی سودآوری خود را در سال جاری به پیش‌بینی زیان‌دهی تغییر داد. پاناسونیک در تلاش است تا برنامه اصلاح ساختار را در این شرکت اجرا کند تا به این ترتیب از شدت زیان‌دهی خود بکاهد.


رقابت میان اپل، سامسونگ و...شرکت‌های تولیدکننده محصولات فناوری هر روز داغ‌تر می‌شود و هریک به دنبال مشتری و سرویس‌های بیشتر در تلاش‌اند.


به گزارش ایتنا از ایسنا، به نظر می‌رسد روزهای پس از رونمایی آیفون ۵ در دنیای موبایل و تکنولوژی کمی آرام‌تر شده و هوارداران فناوری در انتظار جدیدترین محصولات این شرکت‌ها هستند و در هفته گذشته دنیای فناوری جهان شاهد خبرهایی از کاهش سهام و زیان برخی شرکت‌ها بودیم.

زیان ۹.۶ میلیارد دلاری پاناسونیک
شرکت پاناسونیک از پیش‌بینی زیان خالص ۹.۶ میلیارد دلاری خود در سال مالی جاری خبر داد.
شرکت صنایع الکترونیکی ژاپن در پی کاهش فروش پیش‌بینی سودآوری خود را در سال جاری به پیش‌بینی زیان‌دهی تغییر داد. پاناسونیک در تلاش است تا برنامه اصلاح ساختار را در این شرکت اجرا کند تا به این ترتیب از شدت زیان‌دهی خود بکاهد.

فیلترینگ نیویورک تایمز در چین
دولت چین دسترسی به وب‌سایت نیویورک تایمز را در این کشور مسدود کرد و دولت چین پس از انتشار نتایج یک بررسی در خصوص ثروت خانواده ون جیابائو، نخست‌وزیر چین، دسترسی به وب‌سایت این روزنامه را مسدود کرد.

خبرگزاری فرانسه در این باره گزارش کرد که جست‌وجو برای "نیویورک تایمز" و "NYT" در سایت شبکه اجتماعی محبوب Weibo در چین که مشابه توئیتر است، مسدود شده و نتیجه جست‌وجو کاربران را به صفحه‌ای می‌برد که نوشته است نتایج جستجو به دلایل قانونی نمایش داده نمی‌شود.

نیویورک تایمز همچنین متوجه شده است که صفحات شخصی این نشریه در سایت اجتماعی ویبو و همچنین شبکه اجتماعی Tencent Weibo حذف شده است و تلاش برای دسترسی به این صفحات با پیغام "صفحه مورد نظر وجود ندارد" مواجه می‌شود و در همین حال جست‌وجو برای واژه "ون جیابائو" نیز در هر دو سایت مقدور نیست و مسدود شده است.

هشدار اپل درباره کاهش فروش
شرکت اپل درباره کاهش فروش خود در فصل تعطیلات آخر سال هشدار داد و شرکت اپل به تازگی از تلفن همراه هوشمند آیفون ۵، دو تبلت آی‌پد و سه کامپیوتر جدید رونمایی کرده و فروش آنها را آغاز کرده است.
این شرکت امید دارد تا با این دستگاه‌های جدید در تعطیلات آخر سال که به طور معمول فروش بالایی برای شرکت‌ها به همراه دارد، شاهد افزایش سود خود باشد اما بررسی‌های این شرکت نشان می‌دهد که در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی فروش این شرکت کمتر از مدت مشابه سال گذشته خواهد بود.

اپل دلیل این پیش‌بینی را بهای بالای محصولات جدید خود ذکر کرده است و این در حالی است که اپل تمایلی ندارد تا برای کسب سودهای کوتاه مدت بهای محصولات خود را کاهش دهد.

به گزارش آسوشیتدپرس، اپل انتظار دارد که در سه ماهه پایانی سال جاری میلادی درآمدش از هر سهم ۱۱ دلار و ۷۵ سنت باشد که در مقایسه با درآمد ۱۳ دلار و ۸۷ سنتی در مدت مشابه سال گذشته کاهش چشمگیری نشان می‌دهد.

ثروتمندترین مرد فناوری اطلاعات از چین انتخاب شد
بنیانگذار سایت اینترنتی بایدو به عنوان ثروتمندترین فرد در صنعت فناوری اطلاعات چین انتخاب شد.لی یانهونگ که بنیانگذار بزرگترین سایت موتور جست‌وجوی چین است از سوی موسسه مطالعاتی هورن به عنوان ثروتمندترین فرد فناوری اطلاعات چین در سال جاری میلادی معرفی شد. 
ثروت شخصی لی یانهونگ معادل چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون یوان (هفت میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار) برآورد شده است و از این نظر در صدر قرار دارد.

کاهش ارزش سهام اپل به زیر ۶۰۰ دلار
ارزش سهام اپل به زیر ۶۰۰ دلار در هر سهم کاهش یافت. پس از اینکه شرکت اپل درباره احتمال کاهش فروش خود در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی خبر داد ارزش سهام این شرکت روند نزولی به خود گرفت.
اپل با صدور هشداری اعلام کرد که پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی فروش این شرکت کمتر از مدت مشابه سال گذشته خواهد بود.
اپل دلیل این پیش‌بینی را بهای بالای محصولات جدید خود ذکر کرده است و این در حالی است که اپل تمایلی ندارد تا برای کسب سودهای کوتاه مدت بهای محصولات خود را کاهش دهد.
این خبر کافی بود تا بازار بلافاصله واکنش نشان داده و ارزش سهام این شرکت برای اولین بار طی سه ماهه گذشته به زیر ۶۰۰ دلار در هر سهم برسد.

عرضه ویندوز ۸ و ویندوز ۸ موبایل در بازارهای اصلی آفریقا
ام‌تی‌ان به‌عنوان یکی از اپراتورهای اصلی آفریقا، ویندوز ۸ و ویندوز ۸ موبایل را در نوامبر در آفریقای جنوبی و متعاقبا در دسامبر در غنا و نیجریه عرضه خواهد کرد. 

به دنبال مشارکت راهبردی ام‌تی‌ان با مایکروسافت، مشتریان ام‌تی‌ان در آفریقای جنوبی، غنا و نیجریه از اولین کاربران جهان خواهند بود که سیستم‌های عامل ویندوز ۸ و ویندوز ۸ موبایل را تجربه خواهند کرد. پس از آفریقای جنوبی، غنا و نیجریه، ویندوز ۸ و ویندوز ۸ موبایل در سایر بازارهای ام‌تی‌ان نیز عرضه خواهد شد.
عرضه ویندوز ۸ و ویندوز ۸ موبایل در بازارهای ام‌تی‌ان در راستای اهداف ام‌تی‌ان جهت ارائه خدمات دیجیتال غنی و پویا به مشتریان خود است.

۴ میلیون ارتقاء به ویندوز ۸
مدیرعامل مایکروسافت اعلام کرد که تا کنون بیش از چهار میلیون نفر سیستم عامل خود را به ویندوز ۸ ارتقاء داده‌اند.

استیو بالمر، مدیر عامل مایکروسافت گفت که این شرکت موفق شده است تا چهار میلیون نسخه ویندوز ۸ را برای افرادی که قصد ارتقاء به این سیستم عامل داشتند، بفروشد.

وی این آمار را شروع خوب و قدرتمندی برای ویندوز ۸ اعلام کرد که فروش آن از روز جمعه آغاز شده است و در مدت زمان چند روز چنین فروش خوبی را شاهد بوده است.

به گزارش رویترز، بالمر اظهار کرد: مقایسه فروش سه روزه اول دو ویندوز ۸ و ۷ نشان می‌دهد ویندوز ۸ از نسخه‌ پیشین سیستم عامل ویندوز۷ که سه سال پیش رونمایی شد، فروش بهتری داشته است.

اختلال در خدمات مخابراتی آمریکا
رسیدن طوفان ویرانگر سندی به آمریکا خدمات مخابراتی در بخش‌های شمالی این کشور را با اختلال مواجه کرد.

قطع برق و بروز سیل ناشی از طوفان سندی در آمریکا باعث شد تا خدمات مخابراتی در ایالت‌های شمالی آمریکا در روز سه‌شنبه با اختلال مواجه شود و در پی این امر خدمات تلفن‌های همراه، تلویزیون، تلفن‌های خانگی و اینترنت اختلالاتی را شاهد بودند.

گزارش شده است که در تمامی خدمات دهندگان مخابراتی در بخش‌های شمالی آمریکا دچار مشکل شده بودند و این در حالی است که شرکت وریزون کامیونیکیشن به عنوان خدمات دهنده مهمی ایالت‌های طوفان زده آسیب‌های جدی را گزارش کرده است.

آغاز فروش نوکیا لومیا
فروش جدیدترین مدل‌ تلفن‌های همراه هوشمند شرکت نوکیا طی روزهای آینده آغاز خواهد شد و شرکت فنلاندی نوکیا اعلام کرد که تلفن‌های همراه هوشمند جدید این شرکت که با هدف افزایش فروش و سهم نوکیا از بازارهای جهانی طراحی و تولید شده است، طی روزهای آینده در برخی از بازارهای اروپایی به فروش خواهد رسید.

نوکیا عنوان کرده است که مدل تکنولوژیک لومیا ۸۲۰ و ۹۲۰ که با سیستم عامل ویندوز فون ۸ کار می‌کنند طی روزهای آینده به اولین اپراتورها و خرده‌فروش‌ها در فرانسه و بریتانیا تحویل داده خواهد شد.

به گزارش رویترز، بنا بر اعلام شرکت نوکیا، در آمریکا شرکت AT&T اوایل ماه نوامبر فروش این تلفن‌های همراه جدید را آغاز خواهد کرد.
 
کد مطلب: 24219
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام