۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۵۲

غلبه اندروید به ویندوز تا سال 2016

کدام تبلت‌ها پرفروش‌تر می‌شوند
ایتنا- این اندروید سبزرنگ دوست داشتنی، به زودی جای خود را در میان همه باز خواهد کرد و تبدیل به محبوب‌ترین سیستم عامل تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها خواهد شد.
غلبه اندروید به ویندوز تا سال 2016


براساس تحقیقات انجام شده توسط شرکت پژوهش و مشاوره در زمینه فناوری اطلاعات گارتنر تا سال ۲۰۱۶ تعداد دستگاه‌های تلفن‌های هوشمند و تبلت‌هایی که از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند بیشتر از تعداد دستگاه‌هایی خواهد بود که سیستم عامل ویندوز مایکروسافت دارند. 


به گزارش ایتنا از مهر، براساس اعلام گارتنر تا سال ۲۰۱۶ تعداد ۲.۳ میلیارد دستگاه رایانه، تبلت و تلفن از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند اما این تعداد از ۲.۲ میلیارد دستگاهی که از سیستم عامل ویندوز استفاده می کنند بیشتر خواهد بود.

این امر بر کسی پنهان نیست که فروش رایانه‌ها در روزهای اخیر چندان مناسب نبوده است، از این رو سیستم عامل ویندوز نیز موفقیت چندانی نداشته است اما این درحالی است که مایکروسافت این روزها به شدت تلاش می‌کند سیستم عامل ویندوز ۸ آن نه تنها برای رایانه‌های شخصی و اداری بلکه برای بخش دستگاه‌های تلفنی و تبلتی نیز موفق باشد.

می‌توان گفت با تأکید بسیاری که مایکروسافت روی میانجی کاربری لمسی گذاشته، این شرکت حرکت به سمت بازار تلفن‌ها و تبلت‌ها را آغاز کرده و اگر این استراتژی موفقیت‌آمیز باشد پیش‌بینی‌های گارتنر تحقق نخواهد یافت.

درحال حاضر با گذشت ۴ سال سیستم عالم اندروید در عرصه سیستم عامل‌های تلفن‌های هوشمند خود را به عنوان سیستم شماره یک اعلام کرده است.

از سوی دیگر اندروید در بازار تبلت‌ها نیز محبوب است اما نمی‌توان گفت که این محبوبیت با سیستم عامل iOS که روی آیپدهای شرکت اپل نصب شده برابری می‌کند.

براساس پیش‌بینی‌های گارتنر تعداد دستگاه‌هایی که از سیستم عامل اپل بهره می‌گیرند از جمله لپ‌تاپ‌های این شرکت چون مک‌بوک پرو و سایر مدل‌ها تا سال ۲۰۱۶ به بیش از ۱ میلیارد می‌رسد.

این شرکت پژوهشی و مشاوره‌ای در زمینه فناوری اطلاعات همچنین اعلام کرده است که در بازار تبلت‌ها، پرفروش‌ترین آنها، تبلت آیپد اپل خواهد بود و درحال حاضر نیز با معرفی آیپد مینی انتظار می‌رود تا سال ۲۰۱۶ بیش از ۲۱۹ میلیون دستگاه به فروش برساند. 

در رتبه دوم این جدول فروش پیش‌بینی شده تبلت‌هایی قرار می‌گیرند که سیستم عامل اندروید دارند و گفته می‌شود که قرار است فروش آنها به ۱۰۹ میلیون دستگاه برسد.

مایکروسافت نیز در همین دوره شاهد رشد چشمگیر خود خواهد بود و این ارقام برای مایکروسافت از ۲.۳ میلیون در سال ۲۰۱۲ و ۹.۳ میلیون در سال ۲۰۱۳ به ۳۴.۴ میلیون تا سال ۲۰۱۶ می‌رسد و این شرکت در رتبه سوم قرار می‌گیرد.

کل فروش بازار تبلت‌ها تا سال ۲۰۱۶ به ۳۶۴ میلیون دستگاه خواهد رسید.
کد مطلب: 24195
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام