کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گارتنر بانکداران را به استفاده از رابط برنامه نویسی کاربردی توصیه کرد

10 آبان 1391 ساعت 10:42

ایتنا- این‌بار، آی.تی به کمک بانک‌ها و مشتریانش می‌آید و با تغییر الگوی و معماری آنها، امنیت بیشتری را برای مشتریان به ارمغان می‌آورد.




موسسه گارتنر که قرار است هفته اول نوامبر چشم‌انداز آینده صنعت بانکداری و ارتباط آن با صنعت آی.تی را مورد بحث و بررسی قرار دهد، از هم اکنون به انتشار گزارشی در این مورد پرداخته است. 


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم،‌ موسسه گارتنر در وب سایت خود با انتشار گزارشی به دست اندرکاران صنعت بانکداری توصیه کرده است برای جلب مشارکت بیشتر مشتریان خود در دنیای آی.تی باید به استفاده از نرم‌افزارهای کاربردی همراه یا اپ (app) روی آورند. 

تحلیلگران، این موسسه بانکداران را به استفاده از رابط برنامه نویسی کاربردی تحت وب (APIs) توصیه کرده است. 

بر اساس این گزارش، بانک‌ها با استفاده از رابط APIs می‌توانند خدمات خود را مبتنی بر نیازهای مشتریانشان ارائه دهند، نیازهایی که تحت تاثیر مکان سکونت، فناوری‌های مورد استفاده و فعالیت‌های مالی آن‌ها است. 

این رویکرد به بانک‌ها اجازه می‌دهد تا فرصت‌های تازه را سریع‌تر به چنگ آورند و توسعه دهندگان طرف سوم نیز بهتر می‌توانند راهکارهای بانکداری مورد نیاز آن‌ها را طراحی و عرضه کنند. 

موسسه گارتنر این توصیه‌ها را به پژوهش‌هایی که در این زمینه انجام داده مستند کرده است. 

کریستین مویر، مدیر پژوهش‌های این موسسه در این زمینه گفته است: بانک‌ها باید الگو و معماری ارائه خدمات خود را تغییر دهند تا بتوانند به سودآوری خود ادامه دهند و همچنان به صورت یکی از حلقه‌های ارزشمند زنجیره خدمات مالی باقی بمانند. 

وی رویکردهای نرم افزاری کنونی مورد استفاده بانک‌ها را انعطاف ناپذیر و منفعل خوانده و گفته این نرم‌افزار‌ها مانع از ایجاد تغییر در صنعت بانکداری هستند. 

تحلیل گران موسسه گارتنر در این گزارش گفته‌اند بزرگ‌ترین مانع پیش روی صنعت بانکداری در استفاده از نرم‌افزارهای همراه و رابط APIs نه فناوری نیست بلکه موضوعاتی از قبیل امنیت، قابلیت ارتقا، عملکرد، پیچیدگی، موانع قانونگذاری و یکپارچگی نرم افزارهای مختلف و غیره است. 

موسسه گارتنر قرار است چهارم تا هشتم نوامبر سال جاری در سمپوزیوم معروف به ITexpo که در بارسلونای اسپانیا برگزار می‌شود، چشم انداز آینده صنعت بانکداری و ارتباط با صنعت آی.تی را مورد بحث و بررسی قرار دهند.


کد مطلب: 24181

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/24181/گارتنر-بانکداران-استفاده-رابط-برنامه-نویسی-کاربردی-توصیه

ايتنا
  https://www.itna.ir