۰
plusresetminus
دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۵۲
ورود شبکه اضافی به ارتباطات

تماس‌های تلفنی با پیام‌های غیرکلامی/ عطسه‌هم پیام موبایل می شود

ایتنا- شما عطسه می‌کنید، کمی دورتر‌، تلفن دوستتان می‌لرزد! و اینگونه پیام شما منتقل می‌شود!
تماس‌های تلفنی با پیام‌های غیرکلامی/ عطسه‌هم پیام موبایل می شود


محققان علوم رایانه‌ای دانشگاه هلسینکی قصد دارند یک شبکه اضافی لامسه ارتباطات را وارد تماس تلفن‌های همراه کنند تا هرگاه یکی از طرفین تماس در آن سوی خط عطسه کند یک پیام لمسی لرزشی برای طرف مقابل ارسال شود. 


به گزارش ایتنا از مهر، دستگاه‌های همراه امروز دربرگیرنده تعداد درحال افزایشی از تکنیک‌های ورودی و خروجی است که درحال حاضر از آنها برای ارتباطات استفاده نمی‌شود.

تحقیقات اخیر دکتر ایو هوگان از دانشگاه هلسینکی فنلان نشان می‌دهد که یک سیستم ارتباطی لامسه ای هماهنگ به عنوان یک کانال ارتباطی در فضای حقیقی دارای ارزش است تا کاربران با استفاده از آن حضور و احساسات را بیان و دریافت کنند.

دکتر ایوهوگان گفت: تکنیک‌های فشاری و لامسه‌ای پیشتر در میانجی قابل لمس ارتباطات راه دور در دستگاه‌های اختصاصی استفاده شده است، اما تاکنون این تکنیک‌ها در دستگاه‌های همراه و قابل حمل اجرایی نشده است و یا در طول تماس‌های تلفنی زنده مورد استفاده قرار نگرفته بود.

وی با استفاده از یک تحقیقات آزمایشگاهی و یک میدان کوچک تحقیقات، همراه همکارانش نشان داد که ارتباطات لامسه‌ای بین فردی را می‌توان در یک دستگاه استاندارد همراه چون تلفن‌های هوشمند یا تبلت‌ها قرار داد.

وی در پاسخ به سرنخ‌های غیرکلامی که این سیستم می‌تواند ارائه کند، گفت: شرکت‌کنندگان در این تحقیق سه روش را برای به کارگیری در این فناوری مورد تأکید قرار دادند که این سه روش عبارتند از تکیه بر کلام، ابراز محبت و احساس حضور و همچنین شگفت‌زده کردن شیطنت‌آمیز یکدیگر روش‌هایی هستند که شرکت کنندگان تحقیق در رابطه با آن اتفاق نظر داشتند.

این محقق با توضیح درباره شیوه‌های خاص آنها برای انطباق سبک ارتباطات خود با چگونگی حس لامسه اظهار داشت که تمام شرکت کننده‌ها در این تحقیق اظهار داشتند که آنها پس از استفاده از این سیستم که یک نوع پیام لرزشی-لمسی است به نوعی احساس می کنند که پس از ارسال این پیام لمسی لرزشی باید اندکی منتظر بمانند تا تأثیر آن را در ادامه مکالمه احساس کند.

نمونه اولیه استفاده شده در این تحقیق که با عنوان " فورس فن" ارائه شده یک دستگاه تلفن همراه با ورودی فشار و خروجی لمسی لرزشی است. 

این دستگاه در موسسه فناوری اطلاعات هلسینکی و مرکز تحقیقات نوکیا در فنلاند ساخته شده است.

این تحقیق با عنوان افزایش تماس‌های تلفنی با پیام‌های غیرکلامی نوشته ایو هوگان، کریگ استوارت، لولا هاوریمن، گیولیو جاکوسی و وکو لانتز در همایش ACM با محوریت نرم‌افزارو فناوری میانجی کاربری در بوستن، ماساچوست آمریکا ارائه شد.
کد مطلب: 24155
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام