۰
plusresetminus
شنبه ۶ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۶

آندروید در پایان ۲۰۱۶، از ویندوز سبقت خواهد گرفت

ایتنا- آندروید، این سیستم عامل دوست داشتنی این‌روزها، که بسیاری از کاربران را سرگرم شناخت خود کرده است، به زودی رقیب سرسخت خود را کنار خواهد زد!
آندروید در پایان ۲۰۱۶، از ویندوز سبقت خواهد گرفت


به گفته کمپانی تحقیقاتی گارتنر، تا پایان سال ۲۰۱۶ دو میلیارد و سیصد میلیون کامپیوتر، تبلت و اسمارت‌فون مبتنی بر آندروید خواهیم داشت و این در حالی خواهد بود که فقط دو میلیارد و دویست و هشتاد دستگاه مبتنی بر ویندوز وجود خواهد داشت.


اما عجله‌ای برای این موضوع نیست. همانطوری که عرضه پی.سی با ویندوز ۸ کاهش یافته و مطابق میل مایکروسافت نبوده است، نباید تعجب کرد که درعصر پست پی.سی (ملقب به عصر ما بعد پی سی) عرضه غیر پی سی هم افزایش یافته باشد. 

به گزارش ایتنا از خبرآنلاین به نقل از گارتنر، تا پایان سال میلادی جاری ۱.۵ میلیارد دستگاه مبتنی بر ویندوز و ۶۰۸ میلیون دستگاه مبتنی بر آندروید خواهیم داشت. بیاید این ارقام را با آمار دیگری مقایسه کنیم. 

به گفته Net Applications تا ماه سپتامبر ۲۰۱۲، سهم ویندوز از بازار مصرف ۴۴ درصد بوده است. و مایکروسافت درماه ژوئن گفته بود بیش از ۶۰۰ میلیون کپی از ویندوز ۷ فروخته است. 

این گفته‌ها کاملا با آمار ۴۴ درصدی مطابقت می‌کند، چرا که در جولای همین سال، فروش ویندوز ۷ و ویندوز XP روی هم به ۴۲ درصد سهم بازار رسید. 

بنابراین ۶۰۰ میلیون دیسک از ویندوز ۷ برابر است با همین مقدار برای ویندوزXP. یعنی فقط XP و ۷ روی هم به ۱.۲ میلیارد رسید و تازه هنوز ویندوز سرور و ویندوز ویستا و سایر نسخه ها را هم در این آمار حساب نکرده‌ایم.
 
باز هم بر اساس آمار Net Applications، سهم کنونی آندروید از بازار مصرف ۱۷.۴ درصد است. اما این میزان مربوط می‌شود به آندروید ۲.۳ و اندوریید ۴.۰ که دو نسخه محبوب این سیستم عامل در بین اسمارت‌فون‌های فعلی است.
 
به گفته گوگل روزانه ۱.۳ میلیون دستگاه مبتنی بر آندروید فعال می‌شوند؛ بنابراین اگر منطقی به آمار بالا نگاه کنیم به این نتیجه می‌رسیم که تعداد دستگاه‌های مبتنی بر این سیستم عامل از سپتامبر تا کنون باید از مرز ۵۰۰ میلیون هم گذشته باشد. اگر دقیقا با ماشین حساب و قواعد ریاضی حساب کنیم،۵۵۴.۶ میلیون دستگاه مبتنی بر آندروید داریم. 

تا سال ۲۰۱۶، بازار پست پی.سی، همه جور دستگاهی را شامل می شود و تمایز اسمارت فون ها از تبلت‌ها قابل تشخیص نخواهد بود در حالیکه PCها، یادگاری از قرن ۲۱ هستند. 

پس در اینکه تا ۲۰۱۶ تعداد آنها بسیار کم خواهد شد شکی نیست. و شاید تا سال ۲۰۱۶ دستگاه‌های عجیبی وارد بازار شوند که الان تصورش هم برایمان غیر ممکن است.
کد مطلب: 24118
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام