۰
plusresetminus
شنبه ۶ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۲۹
با صحت بی‌سابقه

قدرتمندترین ابررایانه جهان قلب انسان را شبیه‌سازی کرد

ایتنا - براساس اظهارات محققان این پروژه این قلب می‌تواند قدرت این ابر رایانه را نشان دهد و شبیه‌سازی قلبی برای بسیاری از مردم جامعه مهم تلقی می‌شود.


قدرتمندترین ابرکامپیوتر جهان که برای نگهداری تسلیحات هسته‌ای ساخته شده برای شبیه سازی قلب انسان مورد استفاده قرار گرفت. 

به گزارش ایتنا از مهر، آزمایشگاه ملی لارنس لیورمور که پیش از این برای کار در محاسبات با عملکرد بالا مورد استفاده قرار گرفته از Sequoia به عنوان قدرتمندترین ابررایانه جهان که در دوره آزمایشی خود قرار دارد برای شبیه سازی قلب انسان استفاده کرده است.

به این آزمایشگاه و دیگر سازمان‌ها زمانی برای دسترسی مساوی به این رایانه ارائه شده بود تا با این رایانه به انجام تحقیقات تصویب شده غیرمحرمانه بپردازند.

انجام تحقیقات با ابررایانه ها یک رشته رقابتی است اما از آنجا که گفته می‌شود Sequoia سریع‌ترین ابررایانه در زمین است و در هر ثانیه می‌تواند ۲۰ کوانتینیوم عملیات انجام دهد که این امر به محققان این امکان را داده تا بتوانند قلب را با صحت و درستی بیشتری نسبت به گذشته شبیه سازی کنند.

براساس اظهارات محققان این پروژه این قلب می‌تواند قدرت این ابر رایانه را نشان دهد و شبیه‌سازی قلبی برای بسیاری از مردم جامعه مهم تلقی می‌شود.

این شبیه‌سازی قلب را به هزاران قطعه کوچک دیجیتالی تبدیل کرده که هرکدام از مدل‌های ریاضیاتی تشکیل شده‌اند، این قطعات خروجی اطلاعات ارسالی را گرفته و آن را به دیگر قطعات ارسال می‌کند.
علیرغم این که مدل ارائه شده تنها فعالیت الکتریکی قلب را شبیه سازی کرده و به فعالیت فیزیکی آن توجه نداشته؛ اما باز هم نشان دادن تعامل این هزاران قطعه کوچک این تعامل نیازمند محاسبات بسیاری است.

بهترین شبیه‌سازی صورت گرفته شبیه سازی قطعات با عرض ۰.۲ میلیمتری بوده که ظرف ۴۵ دقیقه یک ضربان واحد شبیه‌سازی شده است.

اما با نرم‌افزار جدید که در ابررایانه Sequoia اجرا می‌شود، نه تنها محققان توانستند قلب را با صحت و درستی بیشتری شبیه‌سازی کنند بلکه توانستند این اقدام را هزاران بار سریع‌تر انجام دهند، درحال حاضر یک ضربان قلب مجازی طی ۱۰ ثانیه ایجاد می‌شود.

این پیشرفت بزرگ در عملکرد موارد بسیاری را عملی می‌کند و از آنجا که بیماری قلبی یک خطر مهم برای سلامتی تلقی می‌شود، وجود یک مدل الکترومکانیکی صحیح از قلب برای تحقیقات آینده در بسیاری از رشته‌ها ضروری است.

کد مطلب: 24113
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام