۰
plusresetminus
شنبه ۶ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۵۰

وزیر ارتباطات: ICT، زیرساخت زیرساخت‌ها است

ایتنا - تقی‌پور: توسعه دسترسی به پورت‌های پرسرعت برای ۶۰ درصد خانوارها، ۱۰۰ درصد کسب و کارها و توسعه تجارت الکترونیکی تا ۳۰ درصد تجارت خارجی و ۲۰ درصد تجارت داخلی، از جمله اهداف کمی پیش‌بینی شده در این حوزه است.
وزیر ارتباطات: ICT، زیرساخت زیرساخت‌ها است


وزیر ارتباطات گفت: امروزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، زیرساخت زیرساخت‌ها محسوب می‌شود و بدون بهره‌گیری از آن امکان مدیریت در حوزه‌های دیگر به دلیل افزایش حجم فعالیت‌ها وجود ندارد.


به گزارش ایتنا از ایسنا، رضا تقی پور گفت: مدیریت حوزه‌های مختلف نظیر راه‌ها، برق و غیره بدون استفاده از شیوه‌های نوین مدیریتی که به واسطه استفاده از فناوری اطلاعات ایجاد شده امکان‌پذیر نیست.

وی با بیان این که اهداف خوبی در برنامه پنجم توسعه کشور در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش‌بینی شده، خاطر نشان کرد: بر همین اساس، ۱۴ محور درباره توسعه ICT تدوین و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.

وزیر ارتباطات ادامه داد: توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، توسعه دسترسی به پورت‌های پرسرعت برای ۶۰ درصد خانوارها، ۱۰۰ درصد کسب و کارها و توسعه تجارت الکترونیکی تا ۳۰ درصد تجارت خارجی و ۲۰ درصد تجارت داخلی، از جمله اهداف کمی پیش‌بینی شده در این حوزه است.

تقی‌پور با بیان این که پهنای باند داخلی کشور با رشدی ۲۱ برابری به بیش از ۵۲۰ گیگابیت برثانیه رسیده است، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی های صورت گرفته و با توجه به تلاش‌های در دست اجرا، امیدواریم این شاخص تا پایان برنامه پنجم به بیش از دوترابایت برثانیه افزایش پیدا کند.

وی تأکید کرد: با توجه به توسعه خدمات الکترونیکی در حوزه‌های مختلف و به منظور تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز در آینده، باید روند رشد و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی بیش از پیش پیگیری شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اهمیت تولید اطلاعات و آمار در بخش‌های مختلف، گفت: بقای سازمان‌ها به استفاده از آمار و اطلاعاتی است که به صورت پویا از طریق دیتاهای موجود ایجاد می‌شود و در صورت عدم تولید اطلاعات و آمار مناسب، سازمان‌ها مزایای رقابتی خود را از دست خواهند داد. 
 
کد مطلب: 24109
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام