۰
plusresetminus
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۰۴
عضو شورای عالی فضای مجازی مطرح کرد:

لزوم جبران عقب‌ماندگی در تلویزیون اینترنتی

ایتنا - شاهمیرزایی: ارائه خدمات چندرسانه‌ای بر بستر شبکه‌های ارتباطی یکی از اولویت‌های شورا است تا هرچه سریع‌تر عقب‌ماندگی‌ها جبران شود.


عضو شورای عالی فضای مجازی از برنامه‌های این شورا برای رفع موانع قدیمی در راه توسعه خدمات چندرسانه‌ای خبر داد و گفت: ارائه خدمات چندرسانه‌ای بر بستر شبکه‌های ارتباطی یکی از اولویت‌های شورا است تا هرچه سریع‌تر عقب‌ماندگی‌ها جبران شود.

به گزارش ایتنا از مهر، علیرضا شاه میرزایی با اشاره به رفع موانع توسعه خدمات ارتباطی در کشور اظهار داشت: یکی از کارکردهای مختلف شورای عالی فضای مجازی که به دلیل ماهیت فراقوه‌ای از آن انتظار می‌رود، رفع مشکلات و موانع کهنه ناشی از نبود یک قانونگذار و متولی همگرا است. یعنی نهادی که بتواند با توجه به پیشرفت‌های فناوری، پویایی لازم را در رصد و تطبیق این فناوری‌ها و خدمات با فضای فرهنگی و اجتماعی کشور داشته باشد.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه ارائه خدمات دولت الکترونیک یا ارائه خدمات IPTV که مدت‌ها است صحبت از ارائه آن می‌شود، به دلیل ناهماهنگی‌های میان دستگاه‌های مختلف متولی و یا ضعف در قوانین، به صورت تجاری ارائه نشده‌ و مردم از دسترسی به این خدمات محروم هستند.

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه ساختار جایگاه حقوقی که برای این شورا درنظر گرفته شده بهترین جایگاه ممکن بوده، گفت: از این به بعد وظیفه ما به عنوان اعضای شورا و سازمان‌های فعال در این حوزه است که از این ساختار استفاده کنیم و به مصوبات آن عمل کنیم.

وی درباره اولویت شورای عالی فضای مجازی برای سیاستگذاری و مجوز دهی خدمات چندرسانه‌ای در فضای مجازی تصریح کرد: ارائه خدمات چندرسانه‌ای بر بستر شبکه‌های ارتباطی یکی از اولویت‌های این شورا است تا هر چه سریعتر عقب‌ماندگی‌های ما در این حوزه جبران شود؛ چرا که نه تنها کشورهای دیگر سرمایه‌گذاری قابل توجهی در این حوزه‌ها کرده‌اند، بلکه ظرفیت‌های عظیمی در رونق بازار محتوای مجازی در شبکه‌های IPTV و مشابه آن نهفته است. 
 
کد مطلب: 24052
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام