۰
plusresetminus
جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۲۴

مدیران IT به سوی استاندارد سیستم موبایل مایکروسافت می‌روند؟

ایتنا- هنوز هم دود از کُنده بلند می‌شود! و این است دلیل انتخاب انواع و اقسام محصولات مایکروسافت در برابر رقبای سرسخت!
مدیران IT به سوی استاندارد سیستم موبایل مایکروسافت می‌روند؟


نیمی از مدیران آی.تی گفته‌اند در حال به‌روزرسانی استاندارد سیستم موبایل خود بر اساس ویندوزفون و ویندوز آر.تی مایکروسافت هستند. 


به گزارش ایتنا از خبرآنلاین به نقل از  ThinkEquity، یک کمپانی تحقیقاتی و سرمایه گذاری خدمات بانکی، در بررسی‌هایی که ماه گذشته صورت گرفته است، حدود نیمی از مدیران گفته‌اند که در حال استاندارد کردن پلتفرم‌های موبایلی خود که مبتنی بر سیستم عامل‌های مایکروسافت از جمله ویندوزفون ۷.۵و ویندوزفون ۸ هستند و نیز ویندوز RT که مخصوص تبلت‌ها است، می‌باشند. 

در این گزارش آمده که ۴۸ درصد از پاسخ دهندگان، فناوری مایکروسافت را برای استانداردهای شرکت خود انتخاب می‌کنند. 

همین میزان در تحقیق مشابهی که سه ماه پیش انجام شد ۴۴ درصد بوده است. اندرویید گوگل از ۱۱ درصد به ۸ درصد رسیده اما iOS 4 درصد رشد داشته و از ۱۰ درصد به ۱۴ درصد رسیده است. 

این نظرسنجی در میان حدود ۱۰۰ مدیر سطح بالای IT در رده‌های مدیر اجرایی، معاون رئیس و مدیر بخش‌های مختلف انجام شده که ۷۵ درصد آنها در کمپانی‌هایی با بیش ۵۰۰ کارمند مشغول کار بودند. 

یان کیم تحلیلگر مالی این گزارش، مهم‌ترین علت محبوبیت بالای مایکروسافت را قدرت و دیرپایی مجموعه آفیس می‌داند.
 
به گفته او همانطور که مایکروسافت همچنان با آفیس به سلطه‌اش بر بازار PCها ادامه می‌دهد به عنوان پلتفرم محبوب موبایل‌ها و تبلت‌ها هم شناخته خواهد شد. 

به علاوه تقویت موقعیت سازمانی این کمپانی می‌تواند به بهبود جایگاه او در بازار مصرف موبایل‌ها کمک کند. 

هم اکنون سیستم عامل‌های مایکروسافت در مقایسه با اندوریید و iOS سهم کوچک‌تری در بازار اسمارت‌فون‌ها و تبلت‌ها دارند. 

این کمپانی امیدوار است بتواند با عرضه ویندوز۸ و ویندوز RT این وضعیت را بهبود بخشد. ویندوز فون ۸ به لحاظ تکنیکی شباهت‌های زیادی به ویندوز ۸ دارد و انتظار می‌رود هر دو تا پایان این ماه عرضه شوند. 

ویندوز ۸ و RT رابط کاربری جدیدی دارند – تا پیش از این مترو نامیده می‌شد- که برای استفاده در تبلت‌ها بهینه سازی شده است. 

مایکروسافت قرار است به زودی تبلت خودش، سرفیس را هم روانه بازار کند. 

دیوید جانسون تحلیلگر فارستر درباره نتایج این بررسی می‌گوید: این تحقیق نشان می‌دهد مدیران IT شدیدا علاقه‌مند هستند که از امکانات آفیس روی ویندوزهای موبایلی استفاده کنند. 

البته جانسون افزوده است که انسان‌ها به سمت استفاده از وسیله‌ای ترغیب می‌شود که به آن نیاز دارند و در این میان ترجیحات مدیران IT چندان نقشی ایفا نمی‌کند. 

در مورد PCها هم این نظرسنجی نشان داد که ۳۷ درصد پاسخ دهندگان همچنان به استفاده از ویندوز ۷ ادامه خواهند داد در حالی که ۴۵ درصد در فکر تعویض آن هستند و ۱۷ درصد هم هنوز تصمیم قطعی نگرفته‌اند. بیش از ۸۲ درصد هم پاسخ داده‌اند که تصمیم آنها در مورد تغییر ویندوز هفتشان هیچ ارتباطی به عرضه قریب‌الوقوع ویندوز ۸ ندارد. 

گیلن تحلیلگر IDC نیز در این باره گفته است: انتظار می‌رود اکثر سازمان‌ها همچنان با ویندوز ۷ کار کنند. 

درطول دو سال گذشته اکثر سازمان‌ها و افراد سیستم عامل خود را به ویندو ۷ ارتقا داده‌اند و احتمال اینکه به این زودی بخواهند آن را به ویندوز ۸ تغییر دهند بسیار بعید است.
کد مطلب: 24028
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام