۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۰۰

سرور‌هاي ايسوس در دانشگاه گوتنبرگ آلمان!

ایتنا - اما نکته جالب توجه در مورد اين ابر کامپيوتر استفاده از ۵۰۰ عدد از کامپيوتر‌هاي سرور مدل RS904A-E6/PS4 شرکت ايسوس است که توسط اين شرکت توليد و ارائه شده است. هر کدام از اين سرور‌ها مجهز به پردازنده‌هاي 2.1 گیگا هرتزی AMD Opteron 6272 است که براي اين مورد بهينه شده است. در کل هر nod مجهز به ۶۴ هسته است که اين موضوع توانايي خوبي را در پردازش‌ها در اختيار کاربر قرار مي‌دهد
سرور‌هاي ايسوس در دانشگاه گوتنبرگ آلمان!


يکي از رمز‌هاي موفقيت يک شرکت در دنياي IT فعاليت هوشمند در تمام زمينه‌هاي مرتبط با اين مسئله است. با توجه به اين موضوع شرکت ايسوس مدت‌ها است براي پيشرفت در اين بازار در زمينه‌هاي مختلف اين حوزه فعاليت دارد که يکي از اين موارد کامپيوتر‌هاي سرور است.

به گزارش ایتنا بر همین اساس اين شرکت به تازگي در راستاي توسعه و قدرت‌نمايي بيشتر در بازار کامپيوتر‌هاي سرور در يک حرکت جالب با همکاري شرکت معروف MEGWARE يک ابر کامپيوتر براي انجام پردازش‌هاي محاسباتي در دانشگاه ژوهانس گوتنبرگ راه‌اندازي کرد که بر اساس اطلاعات ارائه شده رتبه ۸۱ را از بين ۵۰۰ سوپر کامپيوتر در اختيار دارد.
اما نکته جالب توجه در مورد اين ابر کامپيوتر استفاده از ۵۰۰ عدد از کامپيوتر‌هاي سرور مدل RS904A-E6/PS4 شرکت ايسوس است که توسط اين شرکت توليد و ارائه شده است.
هر کدام از اين سرور‌ها مجهز به پردازنده‌هاي 2.1 گیگا هرتزی AMD Opteron 6272 است که براي اين مورد بهينه شده است.

در کل هر nod مجهز به ۶۴ هسته است که اين موضوع توانايي خوبي را در پردازش‌ها در اختيار کاربر قرار مي‌دهد.
بر همین اساس در ساخت اين سرور از منبع تغذیه 1620 واتي با نشان 80 Plus Platinum استفاده شده است.

با توجه به اين موضوع اين ابر کامپيوتر با وجود 33792 هسته پردازشي و با استفاده از پهناي باند بالاي حافظه آن‌ توانسته به قدرت پردازشي 204.99 ترافلاپ در ثانيه دست پيدا کند و براحتي در رتبه ۸۱ در بين ۵۰۰ ابر کامپيوتر معروف دنيا قرار گيرد.

نکته جالب در اين ميان ارائه و تمرکز خوب ايسوس روي پردازنده‌هاي سرور AMD و دست‌يابي به کارايي و توان مصرفي پايين در مقايسه به توان پردازشي مناسب اين ابر کامپيوتر است.
با وجود اين ابر کامپيوتر بسياري از پردازش‌هاي پيچيده اين دانشگاه که براي ان نياز به مدت زماني طولاني بود در زماني بسيار کمتر انجام خواهد شد.
 
کد مطلب: 24008
نام شما
آدرس ايميل شما