کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پلیس فتا اعلام کرد:

شبکه‌های اجتماعی و سرقت‌های اینترنتی در صدر جرایم رایانه‌ای

خبرگزاری مهر , 22 مهر 1391 ساعت 22:27

ایتنا- نیمی از پرونده‌های پلیس فتا، مربوط به سواستفاده از عکس‌ها و فیلم‌های افراد، به بهانه انتقام‌گیری است.




رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با بیان اینکه ۵۵ درصد پرونده‌های تشکیل شده در تهران مربوط به برداشت‌های غیرمجاز و سرقت‌های اینترنتی است گفت: ۳۰ درصد جرایم گزارش شده در این حوزه به مسائل اخلاقی و شبکه‌های اجتماعی مربوط می‌شود. 


به گزارش ایتنا از مهر، سرهنگ محمدحسن شکریان در حاشیه بازدید از ششمین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال در غرفه پلیس فتا به پرونده‌های تشکیل شده در حوزه جرایم رایانه‌ای اشاره کرد و گفت: بیش از یک دوم پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا تهران مربوط به سوءاستفاده‌هایی است که به بهانه انتقام‌جویی از عکس‌ها و فیلم‌های افراد در صفحات فیس‌بوک گذاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه ۵۰ تا ۵۵ درصد پرونده‌های تشکیل شده در پایتخت مربوط به برداشت‌های غیرمجاز و سرقت‌های اینترنتی است، ادامه داد: ۳۰ تا ۳۵ درصد جرایم رایانه‌ای مربوط به هتک حرمت و هتک حیثیت افراد می‌شود و درصد پرونده‌هایی که به جعل و کلاهبرداری‌های اینترنتی مربوط می‌شود حدود ۲۰ درصد گزارش شده است.

شکریان ۳۰ درصد جرایم رایانه‌ای گزارش شده را نیز مربوط به حوزه مسائل اخلاقی و شبکه‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: کشف جرایم در تهران در سال ۹۱ به ۵۰ درصد رسیده است که این رقم در سال گذشته ۳۰ تا ۳۵ درصد بوده است.


کد مطلب: 23982

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/23982/شبکه-های-اجتماعی-سرقت-های-اینترنتی-صدر-جرایم-رایانه-ای

ايتنا
  https://www.itna.ir