۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۲۱
از سوي رئيس امور توسعه الكترونيك معاونت توسعه تشريح شد:

اقدامات انجام شده براي توسعه دولت الكترونيك

ایتنا- برنامه‌های ابتدایی محقق شدن دولت الکترونیک در حال اجرا است.
اقدامات انجام شده براي توسعه دولت الكترونيك


رئيس امور توسعه الكترونيك معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهوري با بيان اين‌كه جزئيات ايجاد شهر اداري الكترونيك مشخص نيست، تصريح‌ كرد: سند جامع دولت الكترونيك يا همان نقشه راه مصوب شده اما پروسه ابلاغ آن طولاني است.

به گزارش ایتنا علي رضي در گفت‌وگو با ایسنا درباره ايجاد شهر اداري الكترونيك اظهار كرد: موضوع ايجاد شهر اداري الكترونيك در حد يك ايده بوده و جزئيات آن هنوز مشخص نيست.

وي در ادامه با اشاره به اين‌كه وزارت ارتباطات نيز مسئله ايجاد چنين شهري در فرودگاه پيام را مطرح كرده است، گفت: كاهش تردد مردم و همچنين خدمات‌رساني سهل و آسان از اهدافي است كه موجب شده شكل‌گيري اين شهر مطرح شود و در واقع اگر تمام وزارتخانه‌‌‌ها در اين محيط جمع شوند و زيرساخت الكترونيكي و مخابراتي فراهم شود آنگاه خدمات رساني به مردم آسان‌تر انجام مي‌شود زيرا امكان استعلام بين دستگاه‌ها كه اكنون به دليل فقدان شبكه امن با مشكل روبرو است فراهم مي‌شود.

رئيس امور توسعه الكترونيك معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهوري با اشاره به تصويب سند جامع دولت الكترونيك يا همان نقشه راه در كارگروه مديريت فاوا افزود: اين نقشه راه كمك مي‌كند كه هر دستگاهي وظايف خود را در توسعه دولت الكترونيك انجام دهد.

وي با اشاره به اين‌كه پروسه ابلاغ اين نقشه راه طولاني است، اظهار كرد: در واقع بايد مستندي ارائه شود كه دربرگيرنده كليه نكات فني و ويژگي‌هايي باشد كه همه دستگاه‌ها را در گير كند.

رضي با اشاره به شناسايي سرويس‌هايي كه بيشترين استفاده را در دستگاه‌هاي دولتي دارند، تصريح كرد: بنا شده طبق برنامه زمان‌بندي سرويس‌هاي مشترك الكترونيكي شوند.
وي به اقدامات انجام شده براي ايجاد پايگاه اطلاعات كاركنان نظام اداري اشاره و خاطرنشان كرد: پايگاه ملي اطلاعات ايرانيان نيز گذرگاه خدمات الكترونيك دولت و يا شبكه شتاب نظام اداري است و اقداماتي براي ايجاد آن انجام شده است.

رئيس امور توسعه الكترونيك معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهوري با بيان اين‌كه برنامه‌هاي مربوط به توسعه دولت الكترونيك بايد تا پايان برنامه پنچم محقق شود، گفت:برنامه‌هاي ابتدايي در حال پيگيري و اجراست تا اين سند ابلاغ شود.
کد مطلب: 23936
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام