۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۵۱

خیز هکرها برای انجام گسترده‌ترین حمله تاریخ به حساب‌های بانکی

ایتنا- موجودی حساب شما کافی نمی‌باشد! اگر این پیغام را بر روی مونیتور خود در حال چک کردن حساب بانکیتان دیدید، بدانید و آگاه باشید که کار، کار هکرهاست!
خیز هکرها برای انجام گسترده‌ترین حمله تاریخ به حساب‌های بانکی


نتایج یک بررسی امنیتی نشان می‌دهد یک باند تبهکار بین‌المللی در حال برنامه‌ریزی برای حمله به حساب‌های بانکی آنلاین هزاران نفر و سرقت پول هستند.


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از کامپیوترورلد، موسسه امنیتی RSA که این تحقیق را انجام داده می‌گوید بسیاری از مشتریان بانکی در آمریکا در معرض این حملات قرار خواهند گرفت.

تعداد بانک‌های هدف این گروه حدود ۳۰ بانک تخمین زده شده است.

کارشناسان RSA می‌گویند اطلاعات آنها نشان می‌دهد که هکرها قصد دارند با سوءاستفاده از یک تروجان به رایانه‌های کاربران نفوذ کرده و پس از کنترل آنها زمینه را برای انتقال غیرمجاز پول از حساب‌های بانکی مردم به حساب‌های بانکی متعلق به خود فراهم آورند.

اگر چنین حمله‌ای واقعاً اتفاق بیفتد یکی از بی‌سابقه‌ترین حملات سایبری بر ضدبانک‌ها در تاریخ رخ داده است.

هکرها تاکنون حدود ۱۰۰ رایانه را برای طراحی شبکه بوت نت مورد نیاز برای این کار در خدمت گرفته‌اند که هر یک از آنها می‌توانند برای تعداد قابل توجی مشترک حساب‌های بانکی مشکل ایجاد کنند.

در هفته‌های گذشته هم چند بانک مشهور آمریکایی مانند JP Morgan Chase، Bank of America، Citigroup و Wells Fargo نیز مورد حملات مشابه قرار گرفته بودند.

با توجه به وسعت و پیچیدگی این حملات هنوز عاملان اصلی آن شناسایی نشده‌اند.
کد مطلب: 23900
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام