کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نحوه مراقبت از لپ‌تاپ؛ دغدغه‌ای همه‌گیر

خبرگزاری ايسنا , 16 مهر 1391 ساعت 15:48

ایتنا- آیا می‌دانید چگونه می‌توانید به طولانی‌تر شدن عمر لپ‌تاپتان کمک کنید؟ پس این مقاله را تا انتها بخوانید!




یک کارشناس فناوری اطلاعات گفت: با توجه به استفاده قابل توجه از لپ‌تاپ، بسیاری از کاربران نمی‌دانند چطور از این سیستم پیچیده و در عین حال بسیار کاربردی مراقبت کنند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، اظهار کرد: بالا بردن عمر لپ‌تاپ با چند نکته ساده امکان‌پذیر است و کاربر با رعایت برخی مسائل می‌تواند امنیت لپ‌تاپ خود را تا حد قابل توجهی بالا ببرد.

وی تأکید کرد: عموماً در تلفن هوشمند، تنظیمات کارخانه‌ای مانند روشنایی صفحه نمایش بیشتر از آن چیزی است که هر کاربر نرمالی به آن نیاز دارد و معمولاً در این حالت لپ‌تاپ در نگاه اول زیباتر به نظر می‌رسد و با تنظیم کردن مجدد این میزان روشنایی هم برای باتری لپ‌تاپ ‌و هم برای خود لپ‌تاپ بسیار مفید است.

سیدی تصریح کرد: باتری‌های لپ‌تاپ عمدتاً بر این اساس ساخته می‌شوند که جدا از برق باشند، افراد زیادی را می‌بینیم که از لپ‌تاپ‌شان به عنوان دستگاه اصلی در دفتر یا خانه استفاده می‌کنند و عموماً در تمام مدتی که مشغول کار با دستگاه هستند، سیم برق به این دستگاه وصل است و باید گفت که بهتر است در مدت استفاده این سیم به دستگاه وصل نباشد و باتری به طور نرمال بر اثر استفاده خالی شود و دوباره دستگاه را به پریز بزنید و شارژ کنید. این کار از پیری زودرس باتری جلوگیری می‌کند.

این کارشناس فناوری اطلاعات، استفاده سنگین و طولانی مدت به هنگام شارژ گذاشتن را مضر برای سیستم دانست و افزود: این کار به راحتی می‌تواند عمر دستگاه را کم کند، چرا که کلاً هر نوع وسیله الکتریکی با گرمای زیاد مشکل خواهد داشت.

به گفته او لپ‌تاپ قابلیت حمل بسیاری دارد، در همین راستا توصیه می‌شود حتماً از پوششی مثل کیف برای لپ‌تاپ استفاده شود مخصوصاً زمانی که کاربر با آن کار نمی‌کند بهتر است آن را درون کیف بگذارید و همچنین باید گفت که لپ‌تاپ باید در مکانی نگهداری شود که هوا جریان دارد و دمای مناسب و فاقد گرد و غبار باشد، چرا که گرد و غبار به سرعت می‌تواند جلوی تهویه مناسب را بگیرد و صدماتی جدی به دستگاه وارد کند.

رعایت این نکات در کنار هم می‌تواند افزایش عمر لپ‌تاپ را به دنبال داشته باشد.


کد مطلب: 23883

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/23883/نحوه-مراقبت-لپ-تاپ-دغدغه-ای-همه-گیر

ايتنا
  https://www.itna.ir