۰
plusresetminus
شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۰۲
معرفی سمی ترین تلفن همراه

مواد سمی در آیفون 5 و گلکسی S3

ایتنا- حقیقت تلخ است؛ گوشی مورد علاقه شما مملو از مواد سمی خطرناک است!
مواد سمی در آیفون 5 و گلکسی S3


محققان اعلام کردند که سازندگان تلفن‌های همراه در پاسخ به فشار مشتری و سازمان‌های تنظیم‌کننده مقررات تلاش می‌کنند از مواد سمی کمتری در محصولات خود استفاده کنند. 


به گزارش ایتنا از مهر، براساس تحقیقات مرکز بوم شناسی مستقر در میشیگان، تلفن سیتروس از شرکت موتورولا، آیفون 4S از شرکت اپل، ریمارک از شرکت ال.ایی از کمترین مواد سمی استفاده کرده‌اند.

این تحقیق ۳۶ مدل مختلف را که طی ۵ سال گذشته وارد بازار شده‌اند مورد بررسی قرار داده است.

آیفون ۵ به عنوان تلفن جدید اپل در رده پنجم و رقیب آن گلکسی S3 در رده نهم تلفن‌های سمی قرار دارند درحالی که تلفن آیفون 2G به عنوان نخستین تلفن پرفروش از سری تلفن‌های هوشمند که در سال ۲۰۰۷ وارد بازار شد دارای سمی‌ترین موارد است و در صدر جدول قرار گرفته است.

جف گیرهارت مدیر تحقیقات این مرکز بوم شناسی اظهار داشت: مسئله اصلی اینجاست که تلفن‌های همراه سرشار از مواد و خطرات شیمیایی هستند، اما این وضعیت در آنها به مرور زمان بهبود یافته است.

مرکز بوم‌شناسی طی بیانیه‌ای اعلام کرد که هر تلفنی که در این تحقیق مورد استفاده قرار گرفته دست کم دارای یکی از عناصر خطرناک شیمیایی چون سرب، برم، کلر، جیوه و کادمیوم بوده است.

چنین مواد خطرناکی از زمان استخراج از زمین تا زمان سرهم کردن قطعات تلفن و روزی که این تلفن خارج از استفاده می‌شود آلوده کننده هستند.

گیرهارت که خواستار کنترل شدیدتر محصولات خطرناک شیمیایی در محصولات الکترونیکی در اروپا و آسیا شد، گفت: علاقه مشتریان به محصولات سالم‌تر موجب شده که شرکت‌ها ‌محصولاتی طراحی و تولید کنند که برای سلامتی خطرات کمتری داشته باشد.

مرکز بوم شناسی پیشتر میزان سم در اتومبیل‌ها، صندلی‌های اتومبیل برای کودکان، جواهرات، شلنگ‌های آب در باغ‌ها و محصولات هالووین را نیز بررسی کرده است.
کد مطلب: 23868
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام