۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۵۷

تبدیل دوربین تلفن همراه به ابزار جاسوسی جرایم سایبری

ایتنا- مراقب باشید! شاید دوربین تلفن همراهتان، دستیار نیروهای امنیتی باشد!
تبدیل دوربین تلفن همراه به ابزار جاسوسی جرایم سایبری


کارشناسان ارتش آمریکا نرم‌افزار جدیدی برای تلفن‌های هوشمند ارائه کرده‌اند که می‌تواند دوربین تلفن همراه را به یک ابزار جاسوسی برای جرایم سایبری تبدیل کند.


به گزارش ایتنا از مهر، این دوربین می‌تواند به طور مخفیانه از خانه، دسته چک و دیگر اطلاعات خصوصی فرد تصویربرداری کرده و به نیروهای امنیتی بدهد.

این نرم‌افزار حتی می‌تواند یک مدل سه‌بعدی از خانه فرد تهیه کند که از آن هکرها می‌توانند اتاق‌های او را بازرسی کرده و به طور بالقوه‌ای اطلاعات را درباره مسائل ارزشمند در خانه و یادداشت‌های تقویمی جمع‌آوری کرده و همچنین از فرد جاسوسی کند.

این کاربرد که PlaiceRaider نام دارد توسط کارشناسان مرکز جنگ سطحی نیروی دریایی ارتش آمریکا در ایالت ایندیانا ساخته شده است تا چگونگی فعالیت مجرمان سایبری در آینده را نشان دهد.

مبتکران این کاربرد، زمانی که این گوشی تلفن هوشمند را در اختیار داوطلبان قرار دادند توانستند رقم‌های دسته چک آنها را بخوانند.

تا زمانی که این نرم‌افزار بر روی تلفن کاربر نصب باشد و تلفن شرایط را مناسب بداند می‌تواند تصاویر را از طریق تلفن ارسال کند.

از آن سو نرم‌افزار دیگری می‌تواند نقشه هایی را از اتاق مشاهده شده تهیه و فضا اتاق را بازسازی کند.

این گروه از پژوهشگران این تلفن‌های دارای نرم‌افزار جدید را به ۲۰ نفر دادند که از وجود این کاربرد خبر نداشتند و از آنها خواستند به طور عادی و معمولی در محیط کار از آن استفاده کنند.

آنها می‌گویند توانستند به اطلاعات مهمی از تمامی این ۲۰ کاربر دست پیدا کنند و تهیه تصویر سه‌بعدی دزدی اطلاعات را بسیار آسان‌تر کرده است.

محققان می‌گویند این کاربرد بر روی هر تلفن هوشمندی که سیستم عامل اندروئید ۲.۳ داشته باشد قابل استفاده است.

PlaceRaider از طریق استفاده از دوربین تلفن و دیگر حسگرها، می‌تواند مدل‌های سه بعدی از محیط‌های بسته تهیه می‌کند.
کد مطلب: 23844
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام