۱۲
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۴۳
معاون پیشین مرکز رسانه‌های دیجیتال

فیلتر کردن جیمیل در راستای منافع ملی نبود

ایتنا - افراسیابی:‌ اگر جلوی تصمیمات غیرکارشناسی برخی مسئولین گرفته نشود به زودی شاهد شرایط بسیار وخیمی در حوزه رسانه‌های دیجیتال خواهیم بود.
فیلتر کردن جیمیل در راستای منافع ملی نبود


معاون پیشین مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد، فیلتر جیمیل را اقدامی غیرکارشناسی عنوان کرد که باعث شد حرکت خودجوش مردمی در تحریم گوگل، جیمیل و یوتیوب متوقف شود.


به گزارش ایتنا محمد صادق افراسیابی گفت: قطعا فیلتر جیمیل در راستای تامین منافع ملی نبود و تنها باعث شد بسیج عمومی مردم غیور کشورمان در مقابله با سرویس‌های شرکت گوگل متوقف شود.

افراسیابی افزود: بنده پیش از این نسبت به اقدامات غیرکارشناسی برخی نهادها در عرصه رسانه‌های دیجیتال هشدار داده بودم و پیش‌بینی می‌کردم که شاهد اتفاقاتی از این دست باشیم اما متاسفانه این بار اقدامی غیرکارشناسانه در زمانی اتفاق افتاد که قرار بود شاهد یک حرکت خودجوش مردمی در سطح جهان اسلام باشیم.

این کارشناس فناوری اطلاعات و مدرس دانشگاه جامع علمی کاربردی به عموم مردم توصیه کرد: نباید تصمیمات غیرمنطقی برخی مسئولین باعث شود تا تحریم استفاده از گوگل، جیمیل و یوتیوب در اهانت به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) متوقف شود، بلکه این احتمال را بدهیم که شاید چنین تصمیمی به صورت مستقیم یا غیرمستقیم توسط کسانی گرفته شده باشد که به دنبال افزایش نارضایتی عمومی از دولت و نظام هستند.

افراسیابی با اشاره به استعفای خود از مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اعتراض به برخی اقدامات غیرکارشناسی نهادهای متولی فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال تاکید کرد: استعفای بنده از مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال به معنای خالی کردن عرصه انتقاد از عملکردهای غیرمنطقی مسئولین امر نیست و انشاءالله به زودی مشخص خواهد شد که چه کسانی از استعفای بنده متضرر شده و چه کسانی رشد خواهند کرد؟

عضو شورای نظارت بر موسسات آموزش روزنامه نگاری خاطرنشان ساخت: اگر جلوی تصمیمات غیرکارشناسی برخی مسئولین گرفته نشود به زودی شاهد شرایط بسیار وخیمی در حوزه رسانه‌های دیجیتال خواهیم بود که البته امیدوارم با تدبیر شورای عالی فضای مجازی بسیاری از مشکلات به زودی حل شود.
 
کد مطلب: 23743
نام شما
آدرس ايميل شما


مهدین
feedback
Iran, Islamic Republic of
میشه بیان کنید که منافع ملی یعنی چه که میگویید در ان راستا نبود؟
البته واقعا برای من سوال است که چرا ایتنا اینقدر به در و دیوار میزند که حتما هوای جیمیل و گوگل را باید داشت. در چند روز گذشته تعداد خبرهایی که ایتنا در این باب منتشر کرده واقعا عجیب است.
علی
feedback
Iran, Islamic Republic of
آقای افراسیابی قبلا در صدا و سیما بود و خیلی از این کارها کرد . حالا هم که اومده بیرون داره ایراد میگیره. یکی نیست از ایشون بپرسه ایجاد شبکه تعاملی با آن هزینه های هنگفت برای منافع ملی چه سودی رسوند؟
کاربر
feedback
صحبت واضح و روشن بود... دقیقا منم به همین نتایج رسیدم... عده ای سرسختانه و لجوجانه جلوی حقایق و خواست مردم ایستاده اند و حقیقتا دارند به انقلاب و اسلام ضربه میزنند حتما بعدها هم سر از غرب و رسانه های اونور در می آرند و برخلاف عملکرد افراطی امروزشان به اسلام و حکومت رو به باد استهزا و دشنام می گیرند... حالا اگه کسی بگه که فیلتر جیمیل و گوگل اشتباه بوده و یکی از مضرات مهم آن از بین رفتن فرصت حرکت خودجوش مردمی بوده بعضی ها مثل این کاربر بالا .... واقعا جای تاسفه...
وحید
feedback
در پاسخ به نظری که عنوان کرده چرا ایتنا به این مورد می پردازه: خب اگر خبرگزاری که کار تخصصیش به IT مربوط میشه به مهم ترین اتفاق این حوزه که باعث شده این همه کاربر رو سردرگم و کلافه کنه نپردازه، کدوم مرجع باید حرف دل مردم رو بزنه؟؟ کی باید به سوال این همه کسب و کار شخصی و تجاری که مستقیم و غیر مستقیم به این حوزه ربط دارن پاسخ بده، احتمال میدم شما اصلا از اینترنت استفاده هم نمی کنی!
در مورد مطلب هم باید بگم خیلی بچه گانه است اگر فکر کنیم چنین تصمیمی بدون هماهنگی قبلی گرفته شده.
feedback
معلومه که فیلتر کردنش در راستای منافع ملی نبود. کاری که باعث بروز نارضایتی میان میلیونها ایرانی میشه معلومه که به نفع منافع ملی نیست.
به فکر ملت نیستین حد اقل به فکر خودتون باشین.
فرشاد
feedback
مهدین عزیز !! عجیب نظر جناب عالی هستش که خلاف نظر اکثریت هموطنان مظلوم و در راستای منافع غیر مشروع عده ای قلیل صحبت میفرمایید. عده بیشماری اکنون از این فیلترینگ نابخردانه متضرر شده اند. اگر جنابعالی تحریم کسی رو مد نظر دارید لطفا از خودتون هزینه کنید نه از بقیه کاربران.
feedback
مهدین ایتنا به در و دیوار میزند که هوای کاربرای اینطورنت رو داشته باشه داداش.
شما مگه نظرات رو نمیبینی؟ اکثریت قریب به اتفاق کاربرها نمیخوان جیمیل فیلتر باشه.
feedback
United States
تا کی به شعور مردم توهین می خوان کنن ؟! اون طرف به پیامبر ما توهین کرد اینها به خود ما توهین کردن...
feedback
زنده باد جیمیل
زنده باد گوگل
زنده باد شرق
مرتضی
feedback
Iran, Islamic Republic of
^^اگر جلوی تصمیمات غیرکارشناسی برخی مسئولین گرفته نشود به زودی شاهد شرایط بسیار وخیمی در حوزه رسانه‌های دیجیتال خواهیم بود^^ متاسفانه نه گوش شنوایی وجود داره و نه فرصتی همین حالا و امروز هم شرایط این حوزه مطلوب نیست و شاید از کشوری مثل افغانستان هم سالها عقب تر باشیم .یه سری میان فیلتر میکنن و یه سری از فبلتر در میارن و این وسط چون هماهنگی بین سازمانها نیست از هیچکسی هم بازخواستی نمیشه که دلیل این اقدام غیر کارشناسی چی بوده و یا چی هست ؟این وسط هم طبق معمول یا ضررش به مملکت میرسه و یا مردم و متاسفانه اقداماتی از این قبیل کم نیستند.
رضا
feedback
از نابخردانه بودن این تصمیم مشخص شد مسئولین ذی ربط در قطع جی میل، از اینترنت استفاده نمی کنن هیچی، حتی بلد نیستن کامپیوتررو روشن کنن. خدا عاقبت مارو با این مسئولین ... به خیر کنه.
feedback
به هر حال حرف آقای افراسیابی درسته حالا اینکه قبلا چی کار کرده مهم نیست به نظرم بیشتر از آدمها باید به حرف ها اهمیت داد! فیلتر جیمیل غیرکارشناسانه ترین تصمیم دولت بود و امروزم که مجبور شدن فیلتر رو بردارن تو این مدت هم فقط و فقط به اقتصاد و درآمد صاحب شرکت های فیلتر شکن چند میلیون دلار کمک کردن! همین و همین! و نگذاشتن مردم اقدام خودجوشی انجام بدن که مثل همیشه توهین به ضعور مردم بود و این قضیه در این دولت تازگی نداره
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام