۱
۰
plusresetminus
سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۱۱

سريال پيامك‌هاي تبليغاتي ادامه دارد...

ایتنا- تصور کنید: منتظر یک پیامک مهم از طرف دوستتان هستید. ناگهان صدای زنگ پیامکتان شما را به طرف موبایلتان می‌کشاند؛ اما پیامک حاوی این متن است: حراج بزرگ فروشگاه...!
سريال پيامك‌هاي تبليغاتي ادامه دارد...


حتما برايتان پيش آمده كه در يك جلسه كاري،‌ كلاس درس يا ‌خواب هستيد و پيامكي به گوشي‌تان ارسال شده و شما با پيغامي شبيه اين رو به رو شديد "حراج بزرگ آغاز شد" و...


به گزارش ایتنا از ايسنا، شايد براي شما هم اتفاق افتاده است كه پس از خريد از فروشگاه و يا مركز خريدي، شماره تلفن همراهتان خواسته مي‌شود تا براي شما جديدترين محصولات و حراج‌هاي فصلي پيامك شود،‌ اما شما هم چندان رغبت به اين كار نداريد.

ارسال پيامك‌هاي تبليغاتي چند سالي است كه از سوي بانك‌ها، شركت‌هاي تبليغاتي، فروشگاه‌ها و ...آغاز شده و تا جايي ادامه داشت كه افزايش پيامك‌هاي انبوه تبليغاتي اعتراض بسياري از مشتركان را برانگيخت.

پس از رسانه‌اي شدن اين موضوع كه پيامك‌هاي تبليغاتي بايد در صورت رضايت مشتركان ارسال شود، مباحث مختلفي مطرح شد و به دنبال پيگيري سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي قرار شد تا اپراتورهاي تلفن راهكاري را براي اين موضوع ارائه كنند.

پس از اين جريان كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات با رويكرد رعايت حقوق مشتركان، تمامي اپراتورها را موظف كرد براي ارائه خدمات پيامك انبوه در قالب اطلاع‌رساني، خبري، تبليغاتي، بازي و سرگرمي و موارد مشابه، قبل از شروع ارائه خدمات و پس از تائيد اين كميسيون، مجوزهاي لازم را از مراجع ذي‌صلاح قانوني دريافت كرده و پس از تائيد سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديوئي ارائه خدمات را آغاز كنند.

براساس مصوبه كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات تمامي اپراتورها بايد ضمن اطلاع‌رساني مناسب درباره نوع خدمات پيامك انبوه، قبل از ارسال پيامك، موافقت مشترك را دريافت كرده و قبل از هرگونه اقدام، راهكارهاي اجرايي اين كار را با رگولاتوري هماهنگ و تائيديه لازم را دريافت كنند.

براساس اين مصوبه در هرگونه خدمات پيامكي محتوايي كه براي مشترك هزينه ايجاد مي‌كند، بايد تعرفه‌هاي آن از سوي كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات تصويب شود.

چندي پيش سازمان تنظيم مقررات ارتباطات در پاسخ به استعلام شرکت مخابرات ایران اعلام كرد كه از ۳۳ میلیون مشترک همراه اول، فقط ۱۱ درصد (۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر) عدم تمایل خود به دریافت پیامک‌های تبلیغاتی انبوه را اعلام کردند.

براساس آمارهای دریافتی، اپراتور اول تلفن همراه با ارسال ۳۳ میلیون پیامک از مشترکان خود خواست در صورت عدم تمایل به دریافت پیامک‌های تبلیغاتی انبوه، عدد ۱ را به همان شماره پیامک کنند.

بنا بر اعلام فقط ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر این کار را کرده‌اند و این به معنای آن است که هنوز برای مابقی مشترکان پیامک ارسال می‌شود.

با اين حال معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: طبق مصوبه کمیته سازمان تنظیم مقررات اپراتورها موظفند برای ارسال پیامک‌های انبوه از مشترکان خود اجازه بگیرند و به دنبال اجرای این مصوبه اپراتورهای تلفن همراه این موضوع را طی پیامکی از مشتریان خود استعلام نموده‌اند.

وی ضمن اشاره به نارضایتي برخی از افراد از دریافت پیامک‌های تبلیغاتی گفت: برداشت ما این است که ایـــن افراد یا پیامک استعلام را ندیده‌اند یا آن را نخوانده پاک کرده‌اند و یا در آن مقطع عدد مورد نظر را ارسال نکرده‌اند.

در حال حاضر شماره تلفن ۹۹۹۰ برای همراه اول و ۷۰۰ برای ایرانسل در اختیار این افراد است تا عدم تمایل خود به دریافت پیامک‌ها را اعلام كنند.
کد مطلب: 23729
نام شما
آدرس ايميل شما


مهرداد
feedback
آقا چند ماه پیش پیامک عدم دریافت پیامک تبلیغاتی واسه من خیلی از اطرافیان اومد که همه با ارسال گزینه خواستیم که متوقف بشه و همچنان این ماجرا ادامه داره و... این به معنای آن است که هنوز نه تنها برای مابقی مشترکان پیامک ارسال می‌شود، بلکه برای آن ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر که شامل ماها میشه همچنان پیامک میاد.. حتی به دفاتر خدمات ارتباطی هم که مراجعه کردیم جواب دادند که بی فایده هستش.. بقران خسته شدیم.. تو رو خدا پیگیری کنید
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام