۰
plusresetminus
سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۴۶

۱.۷ میلیارد اسمارت‌فون در سال ۲۰۱۷ در دستان کاربران آنلاین

ایتنا- محبوبیت اسمارت‌فون‌ها،‌ روز‌به روز در حال افزایش است و البته بزرگ‌ترین بازار استفاده‌کنندگان این محصولات، کشور چین است.
۱.۷ میلیارد اسمارت‌فون در سال ۲۰۱۷ در دستان کاربران آنلاین


سال ۲۰۱۷ یک و هفت میلیارد اسمارت‌فون در جهان عرضه خواهد شد.

با رشد روزافزون استفاده از اسمارت‌فون یا تلفن‌های هوشمند به خصوص در چین شاهد افزایش این محصول در سال ۲۰۱۷ تا یک میلیارد و هفتصد میلیون خواهیم بود.

به گزارش ایتنا از خبرآنلاین به نقل از موسسه پژوهشی تحلیلی Ovum در آمار تازه منتشر شده خود، ۶۶ درصد از تلفن‌های هوشمند فروخته شده در بازار جهانی متعلق به بازار چین بوده است.

شیو پوتچا تحلیلگر این موسسه می‌گوید چین مرکز توسعه و فروش اسمارت‌فون در جهان است و با توجه به تغییر فتار مشتریان در خرید تلفن‌های هوشمند انتظار می‌رود این بازار رشد خود را همچنان ادامه دهد.

علیرغم ظهور اسمارت‌فون‌های ۱۰۰ دلاری، مشکل بالا بودن قیمت اسمارت‌فون‌های با کیفیت و با نام‌های معروف همچنان وجود دارد.

فروشندگان عمده تراشه‌ها، بوردها و چیپ‌ست‌های متعلق به اسمارت‌فون مانند mediatek (تایوانی)و Qualcomm همچنان روی فاکتورهایی مانند قیمت و یا در دسترس بودن موثر هستند.

به گفته شیو پوتچا رقبای نوظهوری مانند هند و اندونزی، برزیل و روسیه می‌توانند شرکت‌های چینی و تایوانی سازنده تراشه را تحت‌الشعاع خود قرار دهند.

البته شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی مانند بایدو و علی بابا در چین قصد دارند خدمات خود روی اسمارت‌فون‌ها را توسعه دهند و این موضوع نیز به رشد بازار کمک خواهد کرد. 

اغلب آنها از سیستم عامل آندروید بهره گرفته و سعی می‌کنند با قرار دادن آیکون‌های خود، سرویس‌های مورد نظر مشتریان را اختصاصی جلوه دهند.

سرویس‌هایی مانند خرید و فروش آنلاین، توسعه سرویس‌های کلود و رایانش ابری، ذخیره‌سازی دیتا؛ همگی روی رشد بازار اسمارت‌فون‌ها تاثیر داشته است.
کد مطلب: 23727
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام