۰
plusresetminus
دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۴۲

آیفون عفونت گوش را تشخیص می‌دهد

ایتنا- متخصص گوش در دستان شما و آن کسی نیست جز گوشی آیفون شما!
آیفون عفونت گوش را تشخیص می‌دهد


محققان دانشگاه فناوری جورج تک و اموری با ساخت یک دستگاه برای آیفون، این امکان را برای تلفن جدید شرکت اپل فراهم کرده‌اند که بتواند عفونت گوش را تشخیص دهد.


به گزارش ایتنا از مهر، این دستگاه جدید که به آیفون متصل می‌شود می‌تواند والدینی را که نگرانی نسبت به عفونت گوش فرزند خود دارند را یاری کند تا در مواقعی که نگرانی آنها بی‌مورد بود به مطب پزشک مراجعه نکنند.

پزشکان معمولا عفونت گوش را با نگاه کردن به گوش بیمار به وسیله یک اتوسکوپ تشخیص می دهند تا بتوانند پرده صماخ گوش را بررسی کنند.

این دستگاه جدید که رموتوسکوپ نام دارد به والدین این امکان را می‌دهد تا از گوش کودک خود عکس گرفته و آن را به پزشک خود ارسال کرده تا گوش را مورد بررسی قرار دهد.

دکتر ویلبورلام استاد یار دپارتمان مهندسی زیست پزشکی در دانشگاه فناوری جورج تک و اموری اظهار داشت: ما فکر می‌کنیم که والدین می‌توانند در خانه به این تشخیص پزشکی برسند و حضور در بخش اورژانس بیمارستان در شب هنگام صرف نظر کنند.

وی افزود: امکان بازگشت بیماری در کودکانی که در روزهای اول زندگی خود مبتلا به عفونت گوش می‌شوند وجود دارد. این مسئله می تواند تأثیرات بسیاری ایجاد کند.

این دستگاه که به آیفون متصل می‌شود از دوربین آیفون استفاده کرده و به عنوان یک منبع نور روشنایی برای دیدن داخل گوش ایجاد می‌کند. 

نرم‌افزاری که در تلفن ارائه شده بزرگ‌نمایی ایجاد کرده، تصویر را ثبت کرده و آن را برای پزشک ارسال می‌کند.

عفونت گوش بر ۷۵ درصد کودکان تا ۶ سالگی تأثیر می‌گذارد و از آنجا که تشخیص اینکه عفونت به واسطه یک ویروس یا یک باکتری ایجاد شده دشوار است، پزشکان معمولا آنتی‌بیوتیک تجویز می‌کنند تا مشکل حل شود.

این دستگاه درحال پشت سر گذاشتن آزمایش‌های بالینی است و در صورت موفقیت به صورت تجاری وارد بازار می‌شود.

عفونت گوش معمولا توسط باکتری ایجاد می‌شود اما ویروس‌ها نیز می‌توانند عامل آن باشند. 

این وضعیت هنگامی رخ می‌دهد که مایع پشت پرده گوش تجمع پیدا می‌کند و سپس عفونی می‌شود. 

به طور طبیعی هر مایعی که در این ناحیه جمع شود، توسط شیپور استاش (لوله یا مجرایی که گوش میانی را با حلق ارتباط می دهد) تخلیه می شود. 

اما اگر شیپور استاش دچار انسداد شود - که در سرماخوردگی، سینوزیت و حتی آلرژی بطور شایعی این اتفاق می‌افتد- این مایع در گوش میانی گیر می‌افتد و تخلیه نمی‌شود.
کد مطلب: 23705
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام