۰
plusresetminus
شنبه ۱ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۴۷
رئیس کمیسیون قضایی مجلس خبر داد:

تشکیل هیاتی برای شناسایی مصادیق مجرمانه

ایتنا - در حال حاضر ما جرائم رایانه‌ای و مجازات‌های حاکم بر آنها را داریم، اما این هیئت جهت شناسایی مصادیق مجرمانه و فعالیت‌هایی که جز جرائم رایانه‌ای قرار می‌گیرند و باید مجازات برای آنها در نظر گرفته شود، در آینده نزدیک تشکیل می‌شود که البته نمایندگان ذیربط آن در مجلس تعیین شدند.


رئیس کمیسیون قضایی مجلس از تشکیل هیئتی برای شناسایی مصادیق مجرمانه خبر داد و اعلام کرد: این هیئت جهت شناسایی مصادیق مجرمانه و فعالیت‌هایی که جز جرائم رایانه‌ای قرار می‌گیرند و باید مجازات برای آنها در نظر گرفته شود، در آینده نزدیک تشکیل می‌شود.

به گزارش ایتنا از موبنا ملکشاهی رئیس کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به اینکه در حال حاضر وسایل ارتباط جمعی چون شبکه‌های اجتماعی دارای هدف‌های متفاوتی هستند، گفت: برخی از شبکه‌های اجتماعی از ابتدا با هدف تخریب شخصیت جوانان جامعه هدف خود شکل گرفته‌اند، که از این میان یکی از جوامع هدف این افراد جوانان جامعه ایران است.

ملکشاهی ادامه داد: در حال حاضر راه‌های مختلفی از سوی دشمن برای از بین بردن فرهنگ اسلامی در پیش گرفته شده است؛ دشمن از تهاجم رو در رو و تمام عیار مانند میادین جنگ هشت ساله ما به جنگ نرم روی آورده که طی آن استفاده از این شبکه‌ها تحت عنوان شبکه‌های اجتماعی یکی از روش‌های آنان است.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه برخی از شبکه‌های اجتماعی پوششی برای جذب جوانان به این فضا هستند، اظهار داشت: ما باید برای این وب‌سایت‌ها و شبکه اجتماعی جایگزینی مناسب و با توجه به نیاز امروز جوانان تعریف کنیم و البته در نظر بگیریم که وب‌سایت های جایگزین باید پاسخگوی نیازهای جوان و برای آنان جذاب باشد.

وی با بیان اینکه متأسفانه در حال حاضر برخی استفاده از شبکه‌های اجتماعی منفی و انحرافی است و این موضوع شخصیت معنوی جوانان ما را نشانه رفته است، تصریح کرد: برنامه‌ها و وب‌سایت‌هایی که ما به نسل امروز ارائه می‌دهیم مانند بازار عرضه و تقاضا است که طی آن جوان امروز اگر به وب‌سایتی که به صورت جایگزین برای وی تعریف کرده باشیم، مراجعه کند و نیازهای خود را برطرف نماید و محتوای شبکه‌ای وی را راضی کند، به دنبال شبکه‌ها و وب‌سایت‌هایی که انگیزه آنها تخریب شخصیت جوان است، نمی‌رود.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در خصوص فعالیت‌های پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا(فتا) نیز اذعان داشت: قانون و برخورد قانونی با شبکه‌ای مخرب جای خود را دارد اما فعالیت‌های ایجابی و در عین حال فرهنگ‌سازی در این زمینه می‌تواند موثرتر باشد.

ملکشاهی در پایان در خصوص تشکیل هیئتی برای شناسایی مصادیق مجرمانه، گفت: در حال حاضر ما جرائم رایانه‌ای و مجازات‌های حاکم بر آنها را داریم، اما این هیئت جهت شناسایی مصادیق مجرمانه و فعالیت‌هایی که جز جرائم رایانه‌ای قرار می‌گیرند و باید مجازات برای آنها در نظر گرفته شود، در آینده نزدیک تشکیل می‌شود که البته نمایندگان ذیربط آن در مجلس تعیین شدند.
 
کد مطلب: 23667
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام