۰
plusresetminus
جمعه ۳۱ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۳۰
افزایش فروش کتب دیجیتال

جنگ کتاب‌های کاغذی با الکترونیکی

ایتنا - ممکن است کتابفروش‌های سنتی متقاعد کردن خوانندگان کتاب‌ها را برای تغییر رویکرد از دیجیتال به کاغذی کار بسیار دشواری ببینند، چرا که کتاب‌های دیجیتالی در اینترنت با قیمت‌های بسیاری ارزان‌تری به فروش می رسند.


همزمان با موفقیت آمازون کیندل که به عنوان یک سخت‌افزار برای خواندن کتاب‌های الکترونیکی به کار می‌رود، فروش کتاب‌های دیجیتالی روند رو به رشدی داشته اما فروش کتاب‌های کاغذی کاهش یافته است.

به گزارش ایتنا از مهر، فروش کتاب‌های الکترونیکی در نیمه اول سال ۲۰۱۲ در مقایسه با سال گذشته به علت موفقیت چشمگیر دستگاه‌هایی چون آمازون کیندل تا ۱۸۸ درصد افزایش یافته است.

این درحالی است که براساس اعلام انجمن ناشران بریتانیا، فروش کتاب‌های کاغذی تنها ۰.۴ درصد در مقایسه با همین دوره در سال گذشته کاهش یافته است و آمارهای جدید صرفا حکایت از افزایش چشمگیری فروش کتاب‌های دیجیتالی دارد.

این آمار و ارقام نشان می‌دهد که حتی برخی از کتاب‌هایی که مخاطب به آن علاقه داشته هم در قالب کتاب‌های دیجیتال و هم کتاب‌های غیردیجیتال فروش مناسبی را برای خود رقم زده است.

این درحالی است که کارشناسان این صنعت هشدار داده‌اند که ممکن است کتابفروش‌های سنتی متقاعد کردن خوانندگان کتاب‌ها را برای تغییر رویکرد از دیجیتال به کاغذی کار بسیار دشواری ببینند، چرا که کتاب‌های دیجیتالی در اینترنت با قیمت‌های بسیاری ارزان‌تری به فروش می رسند.

براساس اظهارات کارشناسان افزایش فروش کتاب‌های الکترونیکی تنها به کتاب‌های داستانی محدود نمی‌شود، افزایش فروش کتاب‌های غیرداستانی نیز ۱۲۸ درصد در مقایسه با همین دوره در سال گذشته چشمگیر بوده و از سوی دیگر کتاب‌های کودکان نیز افزایش ۱۷۱ درصدی داشته است.
رشد کلی ۸۹.۱ درصدی در فروش دیجیتالی از ۱۲۴ میلیون دلار به ۲۳۴ میلیون دلار رسیده است درحالی که فروش کتاب‌های کاغذی از ۱۵۹۴ میلیون دلار به ۱۵۸۹ میلیون دلار رسیده است.

انجمن ناشران بریتانیایی که فروش کتابها را در فروشگاه‌های بزرگ مورد نظارت دارد، اعلام کرد که کل فروش کتاب‌های دیجیتال اعم از داستانی، غیرداستانی و کودکان از ۳۰ میلیون دلار در فاصله زمانی ژانویه و ژوئن ۲۰۱۱ به ۸۴ میلیون دلار در همان دوره در طول سال جاری رسیده است.

ریچارد مولت مدیر اجرایی انجمن ناشران بریتانیایی اظهار داشت که نتایج بخش نظارت بر فروش این انجمن نشان می‌دهد که علیرغم شرایط دشوار اقتصادی این بخش همچنان موفق است، افزایش فروش دیجیتال نیز نشاندهنده میزان سرعت اقبال خوانندگان کتاب‌ها به محصولات دیجیتال و سرعت عرضه ناشران در عرضه کتاب‌های دیجیتال است.
احتمال دارد که این رشد همچنان ادامه داشته باشد، چرا که گوگل، سامسونگ، اپل و آمازون به دنبال افزایش فروش خود در بخش رسانه‌های دیجیتال هستند که این امر از برنامه‌های اجرایی ارائه شده در فروشگاه‌های (apps stores) تبلت‌هایشان مشخص است.
 
کد مطلب: 23650
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام