کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست خبری شرکت پارس آتنا دژ مطرح شد:

ضعف امنیت شبکه شرکت‌های کوچک، پاشنه آشیل امنیت کشور

سايت خبری ايتنا , 27 شهريور 1391 ساعت 13:37

ایتنا - تهدیدات، هدفمند و در بسیاری از موارد به طور مشخص برای ایران طراحی شده‌اند، اما مدیران ارشد سازمان‌ها نسبت به وضعیت امنیت شبکه سازمان خود توجه کافی را نداشته و در خصوص جدی گرفتن اصول امنیتی سختگیری لازم را ندارند.




در نشست خبری شرکت پارس آتنا دژ (پاد)، راهکار جدید و منحصر به فرد کسپرسکی برای حفظ امنیت شبکه و اطلاعات شرکت‌های کوچک و متوسط معرفی شد.


به گزارش ایتنا از روابط عمومی شرکت پاد، در نشست خبری این شرکت که با حضور باقر بحری رییس هیئت مدیره، خدیجه فیروزی مدیر بازرگانی و ناصر خاوری مدیر فنی شرکت پارس آتنا دژ برگزار شد، گلمر بحری مدیر عامل پاد گفت: در سال گذشته، فضای مجازی با تهدیدات گوناگونی مواجه بوده و امنیت شبکه و اطلاعات کشورمان با خطرات جدی روبرو شده است که استاکس‌نت، دوکو، فلیم (شعله) و وایپر معروف‌ترین این تهدیدات بوده‌اند.
وی افزود: این تهدیدات، هدفمند و در بسیاری از موارد به طور مشخص برای ایران طراحی شده‌اند، اما مدیران ارشد سازمان‌ها نسبت به وضعیت امنیت شبکه سازمان خود توجه کافی را نداشته و در خصوص جدی گرفتن اصول امنیتی سختگیری لازم را ندارند. در این میان دانش مدیران شبکه و IT سازمان‌ها پایین بوده و از قابلیت‌ها و امکاناتی که ابزارهای امنیت شبکه و اطلاعات در اختیارشان قرار می‌دهد بی‌اطلاع‌ هستند و یا استفاده‌ای‌ نمی‌کنند.

مدیرعامل شرکت پاد با هشدار نسبت به وضعیت امنیتی شرکت‌های کوچک و متوسط گفت: این شرکت‌ها وضعیتی وخیم‌تر در حوزه امنیت اطلاعات و شبکه دارند. علاوه بر این به دلیل ارتباط مستقیم و غیر مستقیم این سازمان‌ها، در جایگاه پیمانکار و یا زیر مجموعه سازمان‌های بزرگتر می‌توانند به عنوان عاملی برای انتقال تهدیدات به سازمان‌های بزرگ مورد سوءاستفاده قرار گیرند.

وی افزود: نبود مدیر شبکه و یا وجود مدیر شبکه با دانش نا کافی و همچنین نامناسب بودن ساختار شبکه در این سازمان‌ها از نقایص موجود در شرکت‌های کوچک و متوسط است و باید راهکاری برای حل مشکلات امنیت شبکه و اطلاعات این سازمان‌ها ارائه کرد.

مدیر عامل شرکت پاد گفت: شرکت کسپرسکی برای حل این مشکل برای نخستین بار محصول Kaspersky Small Office Security (یا KSOS) را در سبد محصولات تحت شبکه خود به عنوان نخستین محصول امنیتی ویژه شرکت‌های کوچک و متوسط در بازار ایران و جهان عرضه کرده است.
بحری با بیان این که پیش از این آنتی‌ویروس‌ها برای شبکه‌های بزرگ و یاکاربران خانگی ارائه می‌شدند اما هیچ یک از این دو راهکار مناسب شرکت‌های کوچک نیست گفت: KSOS منحصرا برای کسب و کارهای کوچک طراحی شده است. سریع نصب می‌شود و نسخه کاربری آن به مراتب سبک‌تر از نسخه فعلی کسپرسکی جهت سازمان‌ها است و در نتیجه سرعت سیستم را کند نمی‌کند. همچنین تمام امکانات نسخه سازمانی کسپرسکی «Open Space Security» را داراست.

بحری در ادامه در پاسخ به این سوال که شرکت پاد چه سیاست‌هایی برای گرفتن سهم بیشتری از بازار کسپرسکی در ایران دارد گفت: ما با ارایه سرویس‌های ارزش افزوده برای مشتریان خود سعی کرده‌ایم قدم‌های بلندتری برای گرفتن سهم بیشتری از بازار برداریم. همچنین با کانال‌های فروش خود در شهرستان‌ها ارتباطات قوی برقرار کرده‌ایم و با برگزاری کلاس‌های ویژه حس وفاداری را در مورد مشتریان خود تقویت کنیم. این شرکت سعی کرده با برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان در خصوص امنیت سطح دانش مشتریان خود را افزایش دهد. همچنین با نمایندگان خود به صورت ریالی کار می‌کنیم تا آنها از نوسانات بازار در امان بمانند.

بحری در پاسخ به سوال دیگری در این مورد که KSOS که پیش از این در سبد محصولات خانگی عرضه شده بود با استقبال مناسبی روبرو نشد، اکنون عرضه این محصول در سبد محصولات سازمانی با چه تفاوت‌هایی همراه است گفت: مشتری فروشگاه‌ها که بار اصلی فروش محصولات خانگی را بر دوش دارند، مخاطب این محصول نیستند. اما اکنون لایسنس KSOS در سبد محصولات شبکه براساس تقاضای مشتری صادر می‌شود، قیمت آن به طور قابل توجهی کاهش یافته و در حالی که پیش از این امکان فروش نسخه‌های ۵ و ده کاربره آن فراهم بود، اکنون امکان فروش نسخه‌ها پنج، شش و... تا ۲۵ کاربر و با یک تا سه سرور فراهم است.


در ادامه این نشست خبری خاوری مدیر فنی شرکت پاد به توضیح راهکار کسپرسکی برای شبکه‌های مجازی پرداخت و گفت: با توجه به رونق استفاده از کامپیوترها و سرورها در تمامی سطوح سازمان‌ها، تهیه تعداد بالای سیستم بسیار پرهزینه و غیرقابل توجیه است. به همین دلیل راهکارهای مجازی جهت استفاده بهینه از منابع سخت‌افزاری سیستم‌ها برای چندین کامپیوتر ارائه شده‌اند.
وی افزود: براساس تحقیقی در انگلستان، تنها ۴۱ درصد از متخصصان حوزه IT، دانشی ابتدایی یا قابل قبول از شبکه‌های مجازی دارند. این در حالی است که استفاده از راهکارهای مجازی ‌سازی بسیار پرکاربرد شده‌اند. چرا که حسن راهکارهای مجازی، صرفه‌جویی درسیستم‌ها و سرورهای فیزیکی و به طور مثال استفاده مشترک از منابع یک سرور فیزیکی برای چندین سرور مجازی است.

خاوری ادامه داد: راهکار جدید و ویژه کسپرسکی برای شبکه‌های مجازی، قابلیت‌های پرکاربردی دارد. برای مثال برای هر سرور فیزیکی، مستقل از تعداد سرورهای مجازی بر روی آن، تنهایک نسخه آنتی ویروس نیاز خواهد بود. همچنین قابلیت مدیریت توسط کنسول مدیریتی آنتی‌ویروس کسپرسکی وجود دارد و از Vmwareو Citrix پشتیبانی می‌کند.
 


کد مطلب: 23618

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/23618/ضعف-امنیت-شبکه-شرکت-های-کوچک-پاشنه-آشیل-کشور

ايتنا
  https://www.itna.ir