۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۴۵

همایش ملی خدمات چندرسانه‌ای باندوسیع، ازسیاست-گذاری تا اجرا

ایتنا - در واقع، در بازارهاي در حال توسعه، افزايش دسترس‌پذيري تجهيزات موبايل همراه با ارتقاء زيرساخت باند وسيع بي‌سيم، به ايجاد فرصت‌هاي مغتنم براي شرکت‌هاي رسانه‌اي منجر مي‌شود.


جديدترين گزارش مؤسسه تحقيقاتيErnst &Youngنشان مي‌دهد که گسترش استفاده از رسانه‌هاي ديجيتالي، به افزايش درآمدهاي خدمات رسانه‌اي و سرگرمي طي چند سال آينده منجر خواهد شد.


به گزارش ایتنا از گروه علمي تحليلي طيف، در واقع، اين نظرسنجي از ۳۴ مديرعامل از شرکت‌هاي مختلف خدمات رسانه‌اي و سرگرمي انجام شده است که مجموع درآمدهاي سالانه آنها از مرز ۳۰۰ميليارد دلار مي‌گذرد.
نتايج اين نظرسنجي نشان مي‌دهد که در حدود نيمي از تمام اين مديرعاملان معتقدند که طي سه سال آينده، درآمدهاي حاصل از رسانه‌هاي ديجيتالي باعث افزايش مجموع درآمدهاي آنها تا ۱۰درصد خواهد شد.

همچنين در جواب به اين سوال که مهم‌ترين عامل در افزايش استفاده از محتوا طي سه سال آينده چيست، همگي آنها (۱۰۰درصد) متفق‌القول بودند که تجهيزات موبايل (از جمله تبلت) مهم‌ترين عامل رشد تقاضا براي محتوا است.
در واقع، در بازارهاي در حال توسعه، افزايش دسترس‌پذيري تجهيزات موبايل همراه با ارتقاء زيرساخت باند وسيع بي‌سيم، به ايجاد فرصت‌هاي مغتنم براي شرکت‌هاي رسانه‌اي منجر مي‌شود.

همچنين اکثر آنها معتقدند که بزرگ‌ترين چالش پيش روي صنعت خدمات رسانه‌اي و سرگرمي طي سه سال آينده، بي‌ثباتي اقتصاد جهاني و عدم توانايي در متقاعد کردن مشتريان به پرداخت هزينه براي محتواي ديجيتالي است.
از ديگر چالش‌هاي مطرح از سوي آنها عبارتند از ابهام‌هاي رگولاتوري يا ساختاري و کاهش يا تخصيص مجدد بودجه‌هاي بازاريابي.

شايد يکي از نمونه‌هاي بارز موفقيت رسانه‌هاي ديجيتالي در دنياي امروز، نقش‌آفريني اين رسانه‌ها در المپيک ۲۰۱۲ لندن باشد.
در واقع، در اين رويداد بزرگ شاهد استقبال بي نظير مخاطبان از رسانه‌هاي ديجيتالي بوديم که خود شاهدي است براي اثبات اين ادعا که احتمالا روزي فرا خواهد رسيد که اين رسانه‌هاي نوين جايگزين رسانه‌هاي سنتي همانند تلويزيون و رسانه‌هاي چاپي خواهند شد.

شايان ذکر است که به همت گروه علمي تحليلي طيف، همايش «خدمات چندرسانه‌اي، از سياستگذاري تا اجرا» در تاريخ ۸ آبان ماه ۹۱ برگزار خواهد شد که محور اصلي آن، بررسي روندها و چالش‌هاي حوزه رسانه‌هاي نوين و پرداختن به مهم‌ترين مباحث فني، تجاري و رگولاتوري خدمات محتوا‌محور مي‌باشد.

علاقه‌مندان مي‌توانند جهت کسب اطلاعات بيشتر به سايت WWW.TEYF.IR مراجعه نموده و يا با شماره تلفن۲۹-۸۸۷۶۳۱۲۸ تماس حاصل نمايند.
 
کد مطلب: 23600
نام شما
آدرس ايميل شما