کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هواداران آمازون و اپل، کدامیک پیروز می‌شوند؟ کیندل فایر یا آیپد؟

سايت خبری خبر آنلاین , 24 شهريور 1391 ساعت 21:56

ایتنا- آمازون، با توانایی‌ها و ویژگی‌های خاص خود، می‌تواند خریداران اینترنتی و کاربران به هوادارانی بزرگ برای خود تبدیل کند.




شاید آمازون از لحاظ تکنولوژی به پای اپل نرسد، اما هرکس خرید کردن را دوست داشته باشد، عاشق این کمپانی می شود!

صرفنظراز اینکه شما چه احساسی راجع به اپل دارید، بیشتر موفقیت‌های این کمپانی در واقع برمی‌گردد به وجود طرفداران بسیار باوفایش. 

طرفدارنی که نه تنها خریداران خوبی برای گوشی و تبلت‌های این کمپانی‌اند بلکه همواره مشتاق محصولات تازه هستند. 

شاید روزی مایکروسافت بتواند با سرفیسش به چنین حجمی از هواداران مشتاق دست یابد اما فعلا که در همین سطح باقی‌مانده است.

آمازون هم از لحاظ هواداران در وضعیت مشابهی با اپل قرار دارد هر چند که بسیاری از آنها چندان علاقه‌ای به تکنولوژی این کمپانی ندارند. 

بلکه آنچه که آنها عاشقش هستند خرید کردن است و آمازون به راحتی برایشان بهترین تجربه خرید آنلاین را فراهم می‌کند. 

مسلما تعداد کسانی که واقعا به خرید علاقه دارند باید از هوادارن اپل بیشتر باشد. 

اکثر خریداران آنلاین عاشق Amazon Prime، هستند. خرید کردن از آمازون بسیار آسان است، محصولات با دریافت هزینه‌ای جزئی به خریدار تحویل داده می‌شوند و اگر مشکلی وجود داشته باشد به راحتی می‌توان کالا را مرجوع کرد. 

با این اقدامات آمازون حتی خریداران ناراضی را به بزرگ‌ترین هواداران خود تبدیل می‌کند. 

بنابراین ما خیل عظیمی از هواداران مشتاق را برای این کمپانی می‌بینیم که اگر بخواهند می‌توانند سلطه اپل را در بازار تبلت‌ها سرنگون کنند. 

و حالا که قرار است دوباره کیندل فایر جدیدی وارد بازار شود باید گفت اولین مهره‌ای که آمازون باید به آن توجه کند فقط یک چیز است: 

eTextbook
این‌روزها هر کس فرزند دانشگاهی داشته باشد به خوبی می‌داند باید سالانه هزینه زیادی صرف خرید کتاب‌هایی کند که چاپ اولشان با چاپ بعدی تنها در نکات جزئی تفاوت دارد.

گاهی اوقات تغییرات فقط در همین حد است که چاپ قبلی قدیمی شده و دانشجو حتما باید نسخه به‌روز را تهیه کند.

چنین مشکلی سالانه سودهای هنگفتی را نصیب ناشران می‌کند. اما eTextbook هزینه چاپ را از روی دوش ناشر بر می‌دارند و بنابراین آنها می‌توانند همچون گذشته باز هم از فروش کتاب‌های خود سود ببرند. 

آمازون هم می تواند برای ناشران این امکان را فراهم کند که توزیع کتاب‌های قدیمی‌شان را بر روی کیندل فایر محدود کنند.

وجود لینک‌های تعاملی و قابلیت‌های جذاب می‌تواند کیندل فایر آمازون را به تبلت محبوب دانش‌آموزان و دانشجویان بدل کند.

کیندل‌فایر جدید اجزایی دارد که تا پیش از این دانشجویان روی اسمارت‌فون‌هایشان از آنها استفاده می‌کردند، از جمله بلندگوهای استریو واقعی، قابلیت پخش ویدئو با کیفیت HD، و گزینه‌های اتصالات اجتماعی چندجانبه.

به علاوه آمازون به خریداران تبلت جدیدشGB ۲۰ فضای ذخیره ابری رایگان در Amazon Cloud می‌دهد.

چند سال پیش آمازون به دانشجویان این امکان را داد که به مدت ۶ ماه یا ۱ سال از Amazon Prime به صورت رایگان استفاده کرده و با پسوند edu. آدرس ایمیل برای خودشان بسازند.

Amazon Prime همچنین امکان دسترسی به ویدئو استریمینگ را برای آنها فراهم می‌کرد، پس از یک‌سال هم اکثر کاربران می‌توانستند به سادگی اشتراک آمازون را دریافت کنند و بنا به عادت مرتبا برای خرید به این سایت سر می‌زدند.

ترکیب همه این ویژگی‌ها ممتاز سبب شد، آمازون نسلی را پرورش دهد که انتظار داشتند همه سرویس‌های مورد علاقه خود را طریق همین وب‌سایت دریافت کنند. 

هر چند حتی با وجود آسان کردن فرایند خرید کالا، باز هم برای آمازون آسان نیست که در عرصه فناوری به یک کمپانی بزرگ تبدیل شده و رتبه نخست را از آن خود کند.
 
اما اولین امتیاز این کمپانی در این است که برای اولین بار متقاضیانش را نه تنها برای تکنولوژی بلکه برای همه چیزهای جالب زندگی به سوی خود جذب کرده است. 

در واقع آمازون توانسته درست مثل کاتالوگ‌هایی که به نسبت صد سال پیش عادات خرید مصرف‌کنندگان را تغییر دادند، بر رفتار یک نسل از آمریکایی‌ها در قرن بیست‌ویکم تاثیر بگذارد.


کد مطلب: 23579

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/23579/هواداران-آمازون-اپل-کدامیک-پیروز-می-شوند-کیندل-فایر-یا-آیپد

ايتنا
  https://www.itna.ir