۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۱۵

نخبگان، زیرساخت توسعه دانش و فناوری

ایتنا - توجه به نخبگان، راهنمایی و هدایت نیروهای خلاق و نوآور موجبات توسعه علمی کشور را فراهم می‌سازد.


نخبگان بستر و زیرساخت‌های لازم را برای توسعه پایدار کشور در عرصه‌های مختلف علمی و فناوری را فراهم می‌کنند.

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی همایش علمی و جشن تجلیل از نخبگان کشور، دکتر حافظی، رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور طی سخنانی در این همایش که در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد گفت: نخبگان سرمایه‌های کشور هستند و توسعه دانش و فناوری را در سطوح عالی ممکن می‌سازند.

وی تصریح کرد : توجه به نخبگان، راهنمایی و هدایت نیروهای خلاق و نوآور موجبات توسعه علمی کشور را فراهم می‌سازد و افرادی که مجدانه در این راه گام‌های بلند برمی‌دارند و در جهت حمایت و شکوفایی آنها فعالیت می‌کنند قابل تقدیرند.


نرخ بی‌سابقه رشد علمی کشور
در ادامه کاظم قلم چی مدیر کانون فرهنگی آموزش با بیان این که ایران مهد رشد علم است اظهار داشت: نرخ رشد علمی کشور در ۱۵ سال اخیر یعنی از سال های ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۰ در مقایسه با ۱۵ سال گذشته در دنیا بی سابقه بوده و رقم بالایی را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: محیط ، انگیزه به همراه تلاش، پشتکار و مهارت های شناختی و فراشناختی از مهم‌ترین عوامل موفقیت محسوب می شود که خانواده های تحصیل کرده نوعاً فرزندانی موفق را به جامعه تحویل خواهند داد.
وی افزود: اگر بپذیریم مادران و پدران نقش تعیین کننده دارند باید بفهمیم والدین چه کاری انجام دادند که فرزندان آنها به این نقطه رسیدند.


در همایش علمی نخبگان و جشن تجلیل از رتبه های زیر ۱۰ کشوری کنکور سراسری ۹۱ دانش آموزان نابینای نخبه حائز رتبه های برتر نیز حضور داشتند که از آنان و دیگر نخبگان با حضور مسئولان تقدیر به عمل آمد، همچنین در این مراسم اعلام شد که کتابخانه دانشکده فنی دانشگاه تهران که به همت بنیاد علمی آموزشی قلم چی (وقف عام) احداث شده است ، روز ۲۹ شهریور ماه جاری افتتاح می‌شود.
 
کد مطلب: 23545
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام