۰
plusresetminus
شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۲۶
حجم واردات انواع کالاهای دیجیتال

ورود 700هزار گوشی موبایل به کشور

ایتنا - کاهش حجم واردات انواع تلویزیون به کشور از استقبال مردم از تلویزیون‌های تولید داخل و توسعه صنعت ساخت تلویزیون در ایران حکایت دارد.


گمرک ایران حجم واردات کالاهای دیجیتالی به کشور را در ۴ ماهه نخست امسال اعلام کرد که براساس آن بالغ بر ۲۴۵ هزار و ۷۹۱ دستگاه لپ تاپ، ۱۴۹ هزار و ۵۶۰ کیلوگرم تلویزیون، ۴۴۹ هزار و ۸۴۱ دستگاه دوربین دیجیتالی و ۷۱۵ هزار و ۵۷۲ دستگاه گوشی موبایل وارد کشور شده است. 

به گزارش ایتنا از مهر، براساس تازه‌ترین آمار گمرک ایران در چهار ماهه نخست ۱۳۹۱ حجم واردات انواع لپ تاپ بالغ بر ۹۸۳ هزار و ۱۶۴ کیلوگرم، معادل ۲۴۵ هزار و ۷۹۱ دستگاه بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که حجم واردات این کالای دیجیتالی یک میلیون و ۳۷۶ هزار و ۴۷۶ کیلوگرم و معادل ۳۴۴ هزار و ۱۲۰ دستگاه بوده حجم واردات انواع لپ تاپ در حدود ۳۹۳ هزار کیلوگرم، معادل حدودی ۱۰۰ هزار دستگاه کاهش یافته است. 


در همین حال و براساس اعلام گمرک در چهار ماه نخست امسال حجم واردات انواع تلویزیون ۱۴۹ هزار و ۵۶۰ کیلوگرم بوده که واردات این کالای دیجیتالی نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل که حجم واردات ۷۷۵ هزار و ۷۷۳ کیلوگرم بوده، در حدود ۶۲۶ هزار هزار و ۲۱۳ کیلوگرم کاهش یافته است. 


در بخش واردات دوربین‌های دیجیتال نیز براساس آمار منتشر شده در چهارماه نخست ۹۱ حجم انواع دوربین دیجیتال حدود ۳۱۴ هزار و ۸۸۹ کیلوگرم بوده که با درنظر گرفتن میانگین وزن ۷۰۰ گرم برای هر دوربین حدود ۴۴۹ هزار و ۸۴۱ دستگاه دوربین طی چهار ماه نخست سال جاری وارد کشور شده و این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که حجم واردات انواع دوربین دیجیتال در حدود یک میلیون و ۱۲ هزار و ۴۹۵ دستگاه بوده حدود ۵۶۲ هزار و ۶۵۴ دستگاه کاهش یافته است. 


آمار ارائه شده از جانب گمرک جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد که از فرودین ماه تا پایان تیرماه سال جاری ۷۱۵ هزار و ۵۷۲ دستگاه گوشی موبایل وارد کشور شده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که حجم واردات این کالا حدود ۲۱۳ هزار و ۴۷۵ دستگاه براورد شده حدود ۵۰۲ هزار و ۹۷ دستگاه افزایش داشته است. 


به گزارش مهر، براساس اعلام اتحادیه دستگاه‌های صوتی تصویری و تلفن همراه نیاز بازار تلفن همراه به بالغ بر یک میلیون گوشی موبایل در ماه است که با توجه به آمار منتشر شده از واردات رسمی این کالا، به نظر می‌رسد که ماهانه بیش از ۸۰۰هزار دستگاه گوشی موبایل از مبادی غیرقانونی و به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود.

در همین حال و طبق اعلام اتحادیه دستگاه‌های صوتی تصویری و تلفن همراه، کاهش حجم واردات انواع تلویزیون به کشور از استقبال مردم از تلویزیون‌های تولید داخل و توسعه صنعت ساخت تلویزیون در ایران حکایت دارد.

کاهش میزان واردات انواع لپ تاپ و دوربین دیحیتال به کشور نیز در پی بی ثباتی نرخ ارز طی چند ماه اخیر به وقوع پیوسته است. 
 
کد مطلب: 23522
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام