۱۳
۰
plusresetminus
شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۱۵

چرا اینترنت کشور ما کند است؟

ایتنا - وزیر ارتباطات پاسخ می‌دهد.
چرا اینترنت کشور ما کند است؟


وجود مشكل در كابل‌ها و مسيرهاي بين‌الملل، اختلال در كابل‌هاي زيردريايي و در نهايت ملاحظات امنيتي برخي مواردي هستند كه به گفته وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گاه موجب كندي و اختلال در اينترنت مي‌شوند.


به گزارش ایتنا رضا تقي‌پور در گفت‌وگويي با ايسنا، اظهار كرد: كندي اينترنت دلايل متعددي مي‌‌تواند داشته باشد كه در برهه‌هاي زماني مختلف به آنها اشاره شده است اما در ابتداي دولت نهم، ما پهناي باند بين‌الملل را از هفت درگاه دريافت مي‌كرديم اما اكنون تعداد اين درگاه‌ها دو برابر شده و به ۱۴ درگاه رسيده است.

به گفته او در اين ميان گاه به دلايلي ممكن است برخي درگاه‌ها با مشكلي مواجه شدند و در كابل‌هاي بين‌الملل يا در مسير منتهي به كشور، اختلالي ايجاد مي‌شود كه در اين موارد ترميم آن بخش و يا تامين پهناي آن از سوي درگاه‌هاي ديگر بين دو روز تا يك هفته زمان مي‌گيرد و همين مسئله موجب كندي اينترنت در اين مدت مي‌شود.


وزير ICT در ادامه كابل‌هاي زيردريايي و اختلالات آنها را از ديگر دلايل كندي اينترنت كشور دانست و گفت: گاه هم شاهد بوده‌ايم كه اختلالات ايجاد شده در شبكه اينترنت كشور به كابل‌هاي زيردرياي عمان برمي‌گردد كه اكنون با ايجاد يك كابل موازي زيردريايي تلاش شده است حجم مشكل در اين زمينه كم شده و بخش اعظمي از ترافيكي كه در اين زمينه و جود دارد منتقل شود.


اما تقي‌پور از ملاحظات امنيتي به عنوان يكي از ديگر از دلايل كندي اينترنت در برخي زمان‌ها ياد كرد و افزود: با توجه به حملات متعددي كه در ارتباط با اينترنت كشور صورت مي‌گيرد ما نيز گاه ناچار به تشديد ملاحظات امنيتي هستيم و اين مسئله موجب ايجاد محدوديت‌هايي در پهناي باند و سرعت اينترنت مي‌شود.
 
کد مطلب: 23518
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
همون آخری یعنی "ملاحظات امنیتی" دلیل اصلیشه. حالا نمیدونم چرا فقط ایران اینترنت پر سرعت رو تهدید امنیتی میدونه و نه تنها استفاده از اینترنت سریعتر از 128 رو برای عموم مردم ممنوع میکنه بلکه همون اینترنت کم سرعت رو هم با هزار جور اختلال و محدودیت و قیمت بالا به کام ملت تلخ میکنه. ما تو همه زمینه ای پیشرفت کردیم غیر از اینترنت که من اون رو عمدی میدونم.
امید
feedback
آخی... من فکر میکردم همش تقصر وزیره...نگو همه از جمله آب و باد و خاک و دریا و ماهی و کشتی و لنگر مقصرن به جر ...!

خدا از سر گناه من بگذره!
جمالی
feedback
اینترنت کشور ما همیشه کند هست نه بعضی وقتها سرعت اینترنت کشور ما زیر استاندارد هست کلاً باید تفکر مدیریت و حاکمیت عوض بشودو شیر سرعت اینترنت را باز کنند.
ناشناس گفته:
feedback
Iran, Islamic Republic of
به امید اون روز!
مرتضی
feedback
Iran, Islamic Republic of
آقای نقی پور شما که بیشتر اوقات از سازمان مربوطه خودتون تعریف میکنید و وجود مشکلات در این زمینه رو انکار میکنید چی شد که یهو چنین تصمیمی گرفتید که علت کندی اینترنت رو توضیح بدین؟ اینترنت کشور که مشکلی نداره!!!پهنای باند چندین برابر شده و عالی عالیه!!!!
feedback
نه دیگه! وقتی مسائل "امنیتی" میشه دیگه جناب وزیر "ارتباطات" زیاد تاثیر گذار نیست.
علیرضا
feedback
United States
من فکر کنم این کار خداست که نمی خواد اینترنت سرعت بگیر. فکر کنم باید دست به دعا شیم و نماز سرعت اینترنت بخونیم شاید یه فرجی شد، وگرنه این مشکلات از اینها نیست و اینترنت ما نیز از کویت و اونطرفا تامیین نمی شه و از سمت خدا میاد، وگرنه اینجوری نبود.

اینا همش پیچوندن مردم هست، یه روز می گن اینترنت عالی است و بعد هم که آب از اسیاب افتاد می گن اینترنت یکسری مشکل داره. والا اصلی ترین مشکل حالا رو می توان اینترنت کم سرعت و پر هزینه رو اسم برد. من برای یکم سرعت اینترنت که دو ماه هست دارم، حدود 700 هزار تومان خرج کردم، چون بعضی ها هنوز نمی خوان به شهر ما اینترنت ADSL بدن و ما همچنان باید از اینترنت وایرلس استفاده کنیم.
feedback
Iran, Islamic Republic of
واقا راس میگی
feedback
این ملاحظات امنیتی فقط در ایران هست و در هیچ کجای دیگه نیست؟
تازه مگر وزیر اختلالات این همه از اینترنت تعریف نمی کرد. چی شد یه باره؟!
مهدی
feedback
Germany
تا دولت روحانی بکار آمد اینترنت ما سر آمد معنی شعر تا روحانی شد رییس جمهور اینترنت ما سرعتشان پایین آمد شاعر یک ایرانی بدبخت
امید
feedback
اینترنت ما خوبه. اینقدر نا شکری نکنید. اینترنت فقط برای خوندن مقاله هست و بس.
مگه کسی از اینترنت ویدیو تماشا میکنه؟!
برید دی وی دی بخرید!
ناشناش گفته:
feedback
Iran, Islamic Republic of
آره من از یوتیوب فیلم میبینم
عليرضا
feedback
لعنت په اينترنت ايران بايد گوشى صد با اين ور اون ور کنى تا بتونى يه چيزى دانلود کنى
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام