۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۰۳
با حضور 1135 گیمر

رقابت‌های بزرگ بازی‌های رایانه‌ای ماتریکس برگزار می‌شود

ایتنا - پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۵ هزار بازدید کننده از این مسابقات دیدن کنند.
رقابت‌های بزرگ بازی‌های رایانه‌ای ماتریکس برگزار می‌شود


دومین دوره رقابت‌های بزرگ بازی‌های رایانه‌ای ماتریکس، از ۱۸ تا ۲۳ شهریورماه در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایتنا دومین دوره رقابت‌های بزرگ بازی‌های رایانه‌ای ماتریکس، هجدهم تا بیست‌ و سوم شهریورماه در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.
حضور ۱۱۳۵ شرکت کننده در این رقابت‌ها، آن را به رویدادی منحصر به فرد در زمینه برگزاری تورنمنت در حوزه بازی‌های رایانه‌ای در سطح آسیا تبدیل کرده است. 

مسئول ستاد خبری دومین دوره رقابت‌های بازی‌های رایانه‌ای ماتریکس ضمن اعلام این خبر افزود: «پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۵ هزار بازدیدکننده از این رقابت‌ها دیدن کنند.»
وی در ادامه با اشاره به دعوت از گیمرهای حرفه‌ای از سراسر دنیا برای حضور در رقابت‌های این دوره گفت: «سال گذشته تنها دو بازیکن بزرگ جهان برای حضور در نخستین دوره رقابت‌های ماتریکس دعوت شده بودند ؛ اما خوشبختانه در این دوره تعداد زیادی از بازیکنان مطرح دنیا از جمله تیم کامل Counter-Strike (کانتراسترایک) Fnatic، یکی ازمشهورترین گیمرهای جهان ملقب به Grubby، وDanny (ملقب به Huski) قهرمان چندین دوره رقابت های اتومبیل‌رانی رایانه‌ای و Nickerقهرمان روس چندین دوره رقابت‌های بین‌المللی به ایران دعوت شده‌اند تا بازیکنان ایرانی هم شانس بازی کردن در مقابل آنها را داشته باشند. این‌ها بازیکنانی هستند که بابت بازی‌ کردن، ماهیانه حقوق دریافت می‌کنند، اسپانسرهای متعددی دارند و معمولاً جایزه‌های چند ده هزار دلاری رقابت‌های جهانی را نیز از آن خود می‌کنند. دلیل ذکر عنوان بازیکن حرفه‌ای برای آن‌ها نیز همین است؛ یعنی منبع درآمد آن‌ها بازی کردن است.»

در فهرست گیمرهای خارجی شرکت‌کننده، نام قهرمانانی از کشور های مختلف ذکر شده است که هر یک به تنهایی بخشی از اعتبار جامعه بازیکنان حرفه‌ای به شمار می‌آیند. اسامی این قهرمانان به شرح زیر اعلام شده است:
- Danny Engels ملقب به "HUSKY"
- Manuel Schenkhuizen ملقب به "GRUBBY"
- Lazar Silviu ملقب به "NIGHTEND"
- Michael Jorgensen ملقب به "FRIIS"
- Karl Emil Robin Karlsson ملقب به "Xist"
- Martin Heldt ملقب به "TRACEB"
- Fin Andersen ملقب به "KARRIGAN"
- Andreas Frid ملقب به "MODDII"
- Nikita Pomadov ملقب به "Nicker" 

شایان ذکر است، این رقابت‌ها در ۴ بازی انفرادی و ۲ بازی تیمی برگزار می‌شود.
بازی‌های این دوره عبارتند از Fifa ۱۲, PES ۲۰۱۲ , Warcraft, DOTA, Counter Strike و NFS. دو دستگاه خودرو پژو ۲۰۶ به‌عنوان جایزه نفرات برتر رقابت‌ها در نظر گرفته شده است.
ماتریکس برای تماشاگران نیز جایزه در نظر گرفته است. این شرکت قصد دارد در طول شش روز برگزاری رقابت‌ها، به قید قرعه، روزانه ۵/۱ میلیون تومان جایزه به تماشاچیان اهداء کند.

مسئول ستاد خبری رقابت‌های بزرگ بازی‌های رایانه‌ای ادامه داد: «جوانان ایرانی در عرصه بازی‌های رایانه‌ای تلاش‌های بسیاری داشته و به پیشرفت‌های چشمگیری هم دست یافته‌اند؛ و در واقع هدف اصلی از برگزاری این رقابت‌ها، شناساندن چنین جوانانی به دنیاست. امروز تعداد گیمرها در کشور بیش از ۱۵ میلیون نفر تخمین زده می‌شود، که اکثراً در سنین ۱۵ الی ۳۵ سال هستند. گیم‌نت‌ها در دنیا اکنون جایگاهی جدی یافته‌اند و با توسعه صنعت بازی، موفق به جذب بسیاری از افراد شده‌اند، که روزگاری علاقه چندانی به این حوزه نداشتند. برگزاری رقابت‌های بازی‌های رایانه‌ای، اهمیت گیمرها را به عنوان نوعی ورزشکار الکترونیک به نمایش می‌گذارد. این صنعت امروز همچنین یکی از عوامل تعیین‌کننده در پیش‌برد معماری الکترونیک و توسعه سخت‌افزارهای رایانه‌ای است.»

در ادامه این خبر آمده است : «یکی از اهداف این دوره از برگزاری رقابت های بازی‌های رایانه‌ای ماتریکس، دعوت از تولیدکنندگان بازی‌های ایرانی بوده است و قصد داریم به عنوان یک‌ شرکت سخت افزاری ، از بازی‌سازهای داخلی که عمده فعالیت‌های خود را صرف محتوای بازی‌های رایانه‌ای می کنند، در حد توان حمایت کنیم.»




گفتنی است دومین دوره رقابت‌های بزرگ بازی‌های رایانه‌ای ماتریکس، هجدهم تا بیست و سوم شهریور ماه در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران برگزار خواهد شد.
 
کد مطلب: 23506
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام