۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۳۷

ترک کردن ایمیل برای قلب مفید است

ایتنا- آیا می‌دانستید نشانه‌های اعتیاد به ایمیل و اینترنت، تقریبا شبیه به نشانه‌های اعتیاد به الکل و مواد مخدر است؟! پس این مقاله را تا انتها بخوانید!
ترک کردن ایمیل برای قلب مفید است


بسیاری از انسان‌ها توانایی دوربودن از اینترنت و ایمیل خود را ندارند و هرچند‌دقیقه یکبار باید ایمیل‌های دریافتی خود را چک کنند، اما تحقیقی جدید نشان می‌دهد چشم‌پوشی کردن از ایمیل بر روی سلامت قلب تاثیر شگفت‌انگیزی دارد.


به گزارش ایتنا از همشهری آنلاین، دانشمندان در دانشگاه کالیفرنیا پس از آزمایش بر روی ۱۳ داوطلب که به مدت پنج روز از دسترسی به ایمیل محروم بودند، حکم جدیدی درباره استفاده از این ابزار ارتباطاتی صادر کرده‌اند.

به گفته گلوریا مارک،‌محقق این دانشگاه بسیاری از انسان‌ها به ایمیل اعتیاد دارند و برای اثبات این اعتیاد تنها کافی‌است آنها را برای مدتی از دسترسی به ایمیل محروم کرد تا نشانه‌های اعتیاد در آنها آشکار شود، نشانه‌هایی که در بیماران ترک اعتیاد به الکل و مواد مخدر نیز دیده می‌شود.

بر اساس تخمین‌های موجود، روزانه بیش از ۲۰۰ میلیارد ایمیل در سرتاسر اینترنت رد و بدل می‌شوند. 

اما با وجود اینکه ایمیل‌ها سرعت ارتباطات را بهبود بخشیده‌اند، این نگرانی وجود دارد که چنین سیستم پیغام‌رسان الکترونیکی برای سلامت فیزیکی و روحی مضر باشد.

دانشمندان به منظور ارزیابی چنین تاثیراتی از ۱۳ زن و مرد که در محل کار خود از رایانه استفاده می‌کردند،‌ برای حضور در این مطالعه دعوت کردند.

در همان زمان نرم‌افزاری به رایانه این داوطلبان وصل شد تا میزان استفاده از ایمیل در حین کار مشخص شود. 

سپس دسترسی به ایمیل برای پنج روز غیر ممکن شد درحالی که علائم حیاتی و میزان استرس داوطلبان تحت نظارت محققان بود.

طی روزهای اول و دوم تغییری دیده نشده اما در روز پنجم میزان استرس افرادی که از ایمیل دور بودند کاهش قابل توجهی پیدا کرد. 

محققان برای تعیین میزان استرس افراد ضربان قلب آنها و فواصل میان آنها که به تغییرپذیری ضربان شهرت دارد را قبل و بعد از قطع شدن ایمیل کنترل کردند تا میزان عادی استرس و میزان کاسته شدن از آن را به دست آورند.

زمانی که تغییرپذیری ضربان پایین باشد، به آن معنی است که قلب در سرعتی ثابت درحال طپیدن است و در این شرایط استرس در افراد زیاد است.

با استفاده از این مقیاس و حسگرهای متعددی که در گوشه و کنار اتاق کار داوطلبان وصل شده‌بودند، محققان دریافتند که دسترسی نداشتن به ایمیل تا چه اندازه می‌تواند از میزان استرس افراد بکاهد.

نکته جالب توجه دیگر شیوه ارتباطاتی داوطلبان بدون دسترسی به ایمیل است.

تقریبا تمامی داوطلبان در دوران پنج روزه‌ به فعالیت خود افزوده و برای تماس با دیگر همکاران در محیط کار به ارتباط رو در رو روی آوردند.

همچنین میزان کارایی این افراد در دوره پنج روزه به گفته خودشان افزایش قابل توجهی داشته و به میزان تمرکز آنها بر روی کارها افزوده شد.
کد مطلب: 23501
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام