۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۵۷

IFA 2012؛ برگزاری «روز توسعه‌دهنده» توسط سامسونگ

ایتنا- «روز توسعه‌دهنده» مراسمی برای آشنایی با فناوری‌های نوین، معرفی نرم‌افزارهای جدید و افزایش همکاری‌ها، با شرکت بیش از یک‌هزار توسعه‌دهنده است.
IFA 2012؛ برگزاری «روز توسعه‌دهنده» توسط سامسونگ


برلین، آلمان – ۳۰ آگوست ۲۰۱۲ - کمپانی سامسونگ الکترونیکس، مراسم «روز توسعه‌دهنده» (Samsung Developer Day) را برگزار کرد.


به گزارش ایتنا در این رویداد که در نمایشگاه IFA 2012 در شهر برلین برگزار شد، بیش از یک‌هزار توسعه‌دهنده نرم‌افزار از نقاط مختلف دنیا شرکت کردند.

نمایشگاه IFA این دوره، از ۳۱ آگوست تا ۵ سپتامبر ادامه دارد.

روز توسعه‌دهنده سامسونگ فرصتی است که این کمپانی می‌تواند در آن به معرفی فناوری‌ها و دستاوردهای خود در زمینه پلتفرم‌های مختلف و سرویس‌های توسعه نرم‌افزار بپردازد.

شعار این مراسم «یادگیری، اشتراک‌گذاری و شبکه» است.

در مراسم این دوره، سامسونگ توانست با تمرکز بر روی GALAXY Note II و دوربین GALAXY Camera توجه شرکت‌کنندگان را جلب کند.

این محصولات، پیش از این، در ۲۹ آگوست رونمایی شده بودند. از دیگر برنامه‌های روز توسعه‌دهنده این دوره می‌توان به معرفی برخی محصولات هوشمند، از جمله تلویزیون‌ها و دوربین‌های اسمارت جدید، و بحث و گفتگوی ویژه درباره شیوه توسعه سرویس‌ها بر روی دستگاه‌های مختلف نام برد.





معرفی نسخه ۳.۵ کیت توسعه نرم‌افزاری تلویزیون‌های اسمارت سامسونگ (Samsung Smart TV SDK) یکی از بخش‌های مهم این همایش بود که با هدف کمک به توسعه‌دهندگان، در زمینه استفاده از قابلیت‌های مختلف این تلویزیون‌ها در حین ساخت نرم‌افزار، انجام شد.

این کیت از حالت‌های مختلفی برای شبیه‌سازی تلویزیون‌های اسمارت پشتیبانی می‌کند تا بتواند فرآیند ساده‌تری را جهت ساخت نرم‌افزار در اختیار توسعه‌دهنده قرار دهد.

برنامه‌نویسان می‌توانند با استفاده از این SDK، از قابلیت‌های جدیدی مانند «تعامل هوشمند» (Smart Interaction) و Convergence Framework استفاده و نرم‌افزارهای خلاقانه‌تری تهیه کنند.

سامسونگ همچنین از برنامه‌های خود برای انتشار APIها و ابزارهای توسعه نرم‌افزار برای GALAXY Camera و عرضه آن‌ها برای توسعه‌دهندگان مستقل یا Third-party سخن به میان آورد.
این مورد، با توجه ویژه توسعه‌دهندگان همراه شد.

معرفی نسخه جدید کیت توسعه نرم‌افزاری S Pen، یکی دیگر از برنامه‌های این مراسم بود.

این SDK امکان استفاده از قابلیت‌های قلم S Pen در GALAXY Note را برای توسعه‌دهندگان فراهم می‌کند.

در نسخه جدید این کیت، می‌توان از قابلیت‌هایی همچون Air View (که امکان مشاهده ایمیل‌ها، تصاویر گالری و پیش‌نمایش فایل‌های ویدئویی را با استفاده از قلم و بدون نیاز به بازکردن محتوا در اختیار کاربر قرار می‌دهد) بهره جست.

سامسونگ همچنین Open API را برای سرویس پیام‌رسانی Samsung ChatON معرفی کرد؛ کاری که با واکنش مثبت شرکت‌کنندگان روبرو شد.

این API امکان استفاده آسان از امکانات موجود در سرویس فوق را در اختیار توسعه‌دهندگان مستقل قرار می‌دهد.

در ادامه، نوبت به رونمایی از یک Partner Showcase رسید که به توسعه‌دهندگان ساکن در کشورهای مختلف، فرصت معرفی شماری از نرم‌افزارهای جدیدشان را می‌دهد.

سپس شش توسعه‌دهنده مطرح، تجربیات خود را در زمینه ساخت نرم‌افزار و همکاری با شرکت‌های دیگر، در اختیار شرکت‌کنندگان قرار دادند.

کمپانی Autodesk که یکی از این توسعه‌دهندگان بود، نرم‌افزار طراحی و نقاشی SketchBook را که از S Pen SDK استفاده می‌کند، در معرض نمایش گذاشت.

در پایان می‌توان به بخش نمایش دستگاه‌ها اشاره کرد که در آن، شرکت‌کنندگان می‌توانستند از نزدیک با GALAXY Note II کار کنند.

در ادامه این بخش از مراسم، سه نرم‌افزار موفق در زمینه به‌کارگیری S Pen با نام‌های Draw Mania، Fastest Painter و Moleskine به حاضرین معرفی شدند.

چنانچه مایلید که به تصاویر، محتوای ویدئویی و جزئیات دیگری درباره حضور سامسونگ در IFA 2012 دست پیدا کنید، می‌توانید به میکروسایت http://www.samsungifa2012.com مراجعه کنید.

آخرین اخبار در زمینه توسعه‌نرم‌افزار را نیز می‌توانید از سایت ویژه توسعه‌دهندگان سامسونگ، به آدرس http://developer.samsung.com مشاهده فرمایید.
 
کد مطلب: 23484
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام