کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تحریم‎ها گریبان دوستداران ایرانی بازی‌های کامپیوتری را هم گرفت

تحریم به بازی‌ها هم رسید

8 شهريور 1391 ساعت 13:20

ایتنا - اگر چه این محدودیت از سوی شرکت بلیزارد اعمال شده، اما بنا بر برخی از گزارش‌ها دولت ایران نیز دسترسی به این بازی را مسدود کرده است.




تحریم‌های آمریکا علیه ایران کار را برای دوستداران بازی‌های کامپیوتری در ایران هم سخت کرده است.

دامنه این تحریم‌ها حالا به بازی‌های کامپیوتری هم کشیده شده و اکنون شرکت بلیزارد، سازنده بازی "ورلد آو وارکرافت" دسترسی کاربران این بازی در ایران را قطع کرده است.


به گزارش ایتنا از بی‌بی‌سی، پس از آنکه صدها کاربر ایرانی این بازی پرطرفدار گفتند که دسترسی‌شان به این بازی قطع شده، بلیزارد با انتشار اطلاعیه‌ای بر روی صفحه فوروم این بازی اعلام کرد که با توجه به قوانین آمریکا و در راستای تحریم‌های آمریکا علیه ایران دسترسی آن را برای کاربران مقیم ایران قطع کرده است.

بلیزارد گفته است که این بدین معنی است که این شرکت نمی‌تواند پول آنها را به حساب‌هایشان بازگرداند یا حساب آنها را به کشور دیگری منتقل کند.

این اطلاعیه در پی آن منشتر شد که بسیاری از کاربران ایرانی "ورلد آو وارکرافت"، بر روی وبسایت این بازی نوشتند که مستقیما نمی‌توانند به این بازی دسترسی پیدا کنند، اما با استفاده از پراکسی‌هایی که سرور آنها در خارج از ایران است می‌توانند به وبسایت این بازی راه بیابند.

در این اطلاعیه آمده است که بر اساس تحریم‌های اقتصادی و محدودیت‌های بازرگانی این شرکت نمی‌تواند با کسانی که در کشورهای مشخصی از جمله ایران زندگی می‌کنند، داد و ستد کند.
در ادامه این اطلاعیه آمده است که "از مشکلی که پیش آمده پوزش می‌خواهیم و به محض اینکه قوانین آمریکا اجازه دهد، این محدودیت را لغو خواهیم کرد."

اگر چه این محدودیت از سوی شرکت بلیزارد اعمال شده، اما بنا بر برخی از گزارش‌ها دولت ایران نیز دسترسی به این بازی را مسدود کرده است.

کاربران "ورلد آو وارکرافت" و بازی‌های دیگری چون گیلد وارز می‌گویند که وبسایت این بازی‌ها در ایران فیلتر شده است.
بلیزارد می گوید که از تصمیم دولت ایران برای فیلتر کردن وبسایت بازی "ورلد آو وارکرافت" اطلاعی ندارد.

بازی استراتژی "ورلد آو وارکرافت" از بازی‌های محبوب در میان دوستداران ایرانی بازی‌های کامپیوتری و گیم نت‌های ایران بوده است.
 


کد مطلب: 23403

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/23403/تحریم-بازی-ها-هم-رسید

ايتنا
  https://www.itna.ir