۱۱
۰
plusresetminus
دوشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۲۸

قاصدک یک سیستم عامل بومی معرفی کرد

ایتنا - یک سیستم عامل امن بومی به نام قاصدک رونمائی شد.


دسترسی کاربران سازمان‌ها به شبکه اینترنت از طریق شبکه داخلی سازمان همواره یکی از دغدغه‌های بجا و مهم مدیران حراست سازمان‌ها بوده است.
این خسارت‌ها وقتی جدی گرفته می‌شود که دسترسی‌های غیرمجاز به اطلاعات سازمان از طریق جاسازی جاسوس‌افزارها، کرم‌ها و ویروس‌ها در کامپیوترهای کاربران کشف شده و کار از کار گذشته است.

برای حل این مشکل در سازمان‌های دولتی، تمهیداتی در نظر گرفته شده است که از آن جمله می‌توان به نصب ضدویروس‌ها و سخت‌افزارهای امنیتی و نیز جداسازی شبکه سازمانی از شبکه اینترنت سازمان اشاره نمود.

علیرغم هزینه‌های هنگفتی که بکارگیری روش‌های فوق به سازمان تحمیل می‌کند، هیچیک از آنها تضمینی برای تامین امنیت اطلاعات سازمان‌ها بدست نمیدهند چرا که اساس همه این دسترسی‌های غیرمجاز، سیستم عامل‌های ناامن ویندوز است که بکارگیری تمهیدات فوق، راه حلی برای مشکلات امنیتی این سیستم عامل ارائه نمی‌کند.

کاربران خانگی نیز همیشه هدف بدافزارها و دسترسی‌های غیرمجاز اینترنتی بوده‌اند که معمولا با نصب نرم‌افزارهای ضدویروس با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند.
از سوی دیگر به دلیل نسخه‌های جدید ویندوز که کاربران را مجبور می‌کند هزینه‌های گزافی صرف ارتقاء سخت‌افزارهایشان به هدر دهند، کاربران خانگی همیشه در بازارها بدنبال خرید یا ارتقاء سخت‌افزار هستند!


به گفته کاظم قنبری مدیر شرکت قاصدک سامانه، این شرکت  با درک این نیاز پس از ماه‌ها کار تحقیقاتی، سیستم عامل بومی و امن قاصدک را بصورت صد در صد رایگان تولید و در اختیار کاربران قرارداده است. این سیستم عامل تمامی نیازهای اقشار مختلف از جمله کاربران سازمانی، مهندسین و گرافیست‌ها، مدیران، کاربران خانگی و اپراتورها را مرتفع کرده و با سرعتی بی‌نظیر، محیطی جذاب و زیبا را در اختیار آنان قرار می‌دهد.

به گزارش ایتنا این سیستم عامل هم اکنون از طریق سایت www.ghasedak.ir در دسترس عموم قرار داده شده است.

به گفته قنبری از جمله مهم‌ترین مزایای این سیستم عامل می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

۱. سازگاری ۱۰۰% با گونه‌های مختلف سخت‌افزار موجود
۲. پشتیبانی از تمامی نرم‌افزارهای کاربردی مانند Office, CAD, Adobe/۳D و نظائر آن
۳. پشتیبانی از نرم‌افزارهای تحت ویندوز
۴. پشتیبانی کامل از زبان و خط فارسی و لاتین
۵. پشتیبانی کامل از تاریخ شمسی و میلادی
۶. بدون نیاز به جداسازی شبکه سازمان از شبکه اینترنت
۷. قابلیت شخصی سازی فوق‌العاده
۸. بیش از ۵ برابر سریع‌تر از ویندوز
۹. بیش از ۲ برابر سریع‌تر از اپل
۱۰. محیط گرافیک جذاب و زیبا
۱۱. امکان تولید و اختصاصی سازی برای سازمان‌ها برای مقاصد خاص(مثلا سیستم عامل مخصوص منشیان، مدیران، مهندسین و ...)

قاصدک یک سیستم عامل آزاد مبتنی بر سیستم عامل گنو/ لینوکس مورد استفاده برای سازمان‌های دولتی و خصوصی، مهندسان نرم‌افزار و شبکه، مهندسان عمران و راه و ساختمان، مدارس و موسسات آموزش عالی و مصارف شخصی و خانگی می‌باشد.
این سیستم عامل با داشتن مجموعه کاملی از نرم‌افزارهای فنی مهندسی همچون نرم‌افزارهای اداری و دفتری، نرم‌افزارهای فنی و مهندسی، نرم‌افزار مالتی مدیا، انیمیشن سازی و ابزارهای برنامه‌نویسی و غیره توانایی تامین نیاز طیف وسیعی از کاربران سیستم‌های رایانه‌ای را دارد. طیف گسترده کاربران رایانه و استفاده متفاوت از قابلیت‌های آن باعث استفاده از سیستم عامل و نرم‌افزارهای آن برای اهداف مختلف شده است. سیستم عاملی که در عین توانایی برطرف کردن نیاز کاربران، از سرعت و کیفیت مناسبی با توجه به منابع موجود برخوردار باشد، مدیریت آن آسان بوده و بتواند در عین سادگی به سرعت با کاربران ارتباط برقرار کرده و ابزارهای مورد نیاز آنان را در کمترین زمان ممکن در اختیار کاربران قرار دهد.
 
کد مطلب: 23374
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
میخوام تستش کنم.
حالا جدی خودشون نوشتن؟
یا کداشو از اینور اونور کش رفتن؟
amirhp
feedback
Iran, Islamic Republic of
کاری که اینا کردن رو یه آدم وارد یا حتی متوسط که تو این زمینه کمی سر رشته داره میتونه تو یه روز انجام بده: سر هم بندی یک سیستم آماده و طراحی لوگو. همین.
feedback
واقعا سيستم عامل لينوكس رو اين شركت نوشتتش؟
اي ول نميدونستيم لينوكس مال ايرانياست.
اينا به كلاه بردار بيشتر شبيهن. چه اشكال داشت كه ميگفتن لينوكس رو يكم تغييرات توش دادن و پشتيباني ميكنن؟
feedback
خب خودشون هم گفتن که بر پایه لینوکس هستش دیگه
"قاصدک یک سیستم عامل آزاد مبتنی بر سیستم عامل گنو/ لینوکس..."
شاهین
feedback
چراما ایرانیها در مورد هموطنمون اینقدر بدبینیم؟ همینکارو اگه یک موطلایی کرده بود رو سرمون میذاشتیم. واقعیت اینه که اینهمه پروژه بانام سیستم عامل ملی با هزینه های میلیاردی و بدون خروجی داشتیم که اخرش به یک توزیع لینوکس بیمصرف ختم شده حالا که یکی با هزینه خودش یک توزیع بدرد بخور و رایگان گذاشته بهش میگیم کلاهبردار!!! کلاهبرداری معنی خودش رو داره اخه. چرا اینقدر بیمعرفتیم ما؟؟ تو ایندوره کی دیگه چرخ از نوع اختراع میکنه که دوستان میگن کدش رو کش رفته؟؟؟؟ واقعا که
حمید
feedback
من دانلودش کردم. توزیع خوبیه. امکانات خوبی هم داره. خودشون هم که گفتن یک توزیع لینوکسه. ضمنا شرکت قاصدک مال اقای قنبری هست که اولین لینوکس کار ایرانه (تو لینوکس کانتر اگه ببینید ای دی ایشون اولینه از ایران) همه تو ایران باین اعتراف دارن که ایشون تو لینوکس رودست نداره. بجای حسادت و نق زدن کمی هم منصف و واقع نگرباشیم. توزیع رایگان لینوکس با امکانات خوب و بدردبخور تحسین داره
arya
feedback
امشب تو 20:30 گزارش این سیستم عامل رودیدم.دانلودش کردم و واقعا لذت بردم. گرچه ایرادات مختصری داره اما میشه گفت کارباهاش لذتبخش و راحته. خیلی نرم و روانه و محیط خوبی داره. ممنون
محمد لینوکس
feedback
Iran, Islamic Republic of
‫یه ابونتو رو ورداشتن 2 برنامه روش نصب کردن میگن سیستم عامل مللللللللللی
این قدر بیسوادن که فارسیش هم نکردن
بازم بچه های شریف
feedback
United States
فکرش را بکنید اگر مثلاْ ویندوز را به جای مایکروسافت این شرکت تولید کرده بود احتمالاْ دیگه ادعای خدایی میکرد.
ظرف چند ماه سیستم عاملی نوشته اند که از ویندوز ۵ برابر سریعتره :)
آقا این استعدادت حیفه هدر بدره برو ناسا
نادر
feedback
Iran, Islamic Republic of
نرم افزارهای متن باز به شما این اجازه را می دهند که آنرا تغییر داده با یک نام جدید ( مثلا به نام خود ) توزیع کنید. مثلا در لایسنس این نرم افزارها آمده:
This is free software; you can redistribute it and/or modify it under the terms of the GNU General Public License as published by the Free Software Foundation
مهدی
feedback
اقایون شما همه یک مشت خالی بند تشریف دارید این امکانات واسه توزیع های لینوکسه!من الان رو سیستمم اوبونتو دارم و همه این امکاناتو دارم!!!!قاصدک اولین سیستم عامل بومی نیست!!!!قاصدک سومینه!فقط چون قدرتشو داشته و رسانه دستشون بوده خودشونو جا کردن!!!اینا همش کپی برداریه!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام