۰
plusresetminus
دوشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۰۱
منابع عربستانی:

حمله ویروسی ۳۰ هزار رایانه بزرگترین تولیدکننده نفت جهان را آلوده کرد

ایتنا - پیش از این نیز شرکت ملی و وزارت نفت ایران مورد حملات سایبری قرار گرفته بودند.


شرکت آرامکوی عربستان که بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت جهان محسوب می‌شود اعلام کرد شبکه رایانه‌ای خود را پس از آلودگی ۳۰ هزار سیستم این شبکه به ویروس، پاکسازی و دوباره راه‌اندازی کرده است.


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از رویترز، پس از آنکه یک ویروس رایانه‌ای حدود ۳۰ هزار سیستم شرکت نفت آرامکوی عربستان، بزرگ‌ترین تولید کننده نفت جهان را در اواسط آگوست آلوده کرد، این شرکت روز یکشنبه اعلام کرد استفاده از شبکه‌های رایانه‌ای اصلی داخلی خود را از سر گرفته است.

بلافاصله پس از حمله سایبری ۱۵ آگوست علیه شرکت آرامکو، این شرکت اعلام کرد که سیستم‌های الکترونیکی خود را به منظور جلوگیری از آسیب بیشتر از شبکه خارج کرده است.

روز یکشنبه، آرامکو اعلام کرد که سیستم‌های رایانه‌ای از وجود ویروس‌ها پاکسازی و به شبکه بازگردانده شده‌اند.
بر اساس اعلام آرامکو، به دلیل انجام اقدامات ایزوله سازی سیستم‌ها، این حمله تاثیری بر عملیات اکتشاف و تولید نفت شرکت نداشته است.

خالد الفلیح رئیس شرکت آرامکو در بیانیه خود تصریح کرده است: «به سهامداران شرکت اطمینان می‌دهم که فعالیت‌های اصلی ما در زمینه اکتشاف، تولید و توزیع نفت و گاز تاثیری نپذیرفته و همانند گذشته به عملکرد خود ادامه می‌دهند.»

اما علیرغم این اظهارات، پایگاه اینترنتی شرکت آرامکو که پس از وقوع این حمله از دسترس خارج شده بود، تا روز یکشنبه همچنان خارج از دسترس بوده است.

شرکت آرامکو اعلام کرده که «منبع اصلی ویروس از خارج بوده است» و تحقیقاتی در مورد اهداف و عاملان انجام این حمله در جریان است.

کارشناسان فناوری اطلاعات هشدار داده‌اند که حملات سایبری علیه زیر ساخت‌های انرژی کشورها توسط هر کشور یا گروهی که انجام گیرد، می‌تواند موجب بروز اختلال در عرضه نفت شود.

پیش از این نیز شرکت ملی و وزارت نفت ایران مورد حملات سایبری قرار گرفته بودند.

مقامات فعلی و سابق آمریکایی به رویترز گفته‌اند که دولت آمریکا کرم رایانه‌ای استاکس نت را برای جلوگیری از پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران طراحی و تولید کرده است.
 
کد مطلب: 23369
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام