۹
۰
plusresetminus
دوشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۱۷
وزیر ارتباطات:

با وجود سروصداهاي زيادي كه می‌شود ما در اينترنت وضعيت مناسبي داريم

ایتنا - تقی‌پور: اگر قرار باشد اين پهناي باند خريداري شود اما بازگشت اقتصادي براي آن وجود نداشته باشد، طبعا خريداري پهناي باند به هيچ عنوان قابل قبول نيست.
رضا تقی‌پور وزیر ارتباطات و فناوري اطلاعات
رضا تقی‌پور وزیر ارتباطات و فناوري اطلاعات


وزير ICT درباره وضعيت اينترنت كشور و اين‌كه آيا تمهيدات لازم اينترنتي براي برگزاري اجلاس سران غيرمتعهدها انديشيده شده است، گفت: با وجود سروصداهاي زيادي كه وجود دارد، اينترنت كشور در وضعيت مناسبي قرار دارد؛ تمام پهناي باند مورد نياز اين اجلاس تامين و در اختيار آن‌ها قرار داده شده است.


به گزارش ایتنا رضا تقي‌پور در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد: امروز پهناي باند داخلي به ۵۲۵ گيگابايت بر ثانيه و پهناي باند اينترنت بين‌الملل هم به ۶۳.۷ مگابايت رسيده است كه اين ارقام گوياي آن است كه با وجود سروصداهاي زيادي كه وجود دارد ما در اينترنت وضعيت مناسبي داريم.

وي در عين حال عنوان كرد: بارها گفته‌ام كه پهناي باند ما در دانشگاه‌ها، مراكز تحقيقات و پژوهشي و دستگاه‌هاي اجرايي كه واقعا با اينترنت سروكار دارند و از اينترنت براي امور اقتصادي استفاده مي‌كنند با هيچ محدوديتي مواجه نيست.


وزير فناوري اطلاعات و ارتباطات درباره مواردي كه بعضا حول سرعت و كيفيت اينترنت مطرح مي‌شود ادامه داد: شايد آنچه باعث ايجاد چنين جوي در زمينه اينترنت شده آن باشد كه بعضي از كاربردها را ما از ابتدا براي شبكه اينترنت كشور تعريف نكرده‌ بوديم به عنوان مثال كاربرد تصوير يكي از اين موارد است و اين موضوع است كه گاه برخي كاربران خانگي را با اين سوال مواجه مي‌كنند كه آيا پهناي باند فعلي براي آنها كافي است يا خير؟

تقي‌پور در عين حال عنوان كرد: امروز در بحث استفاده‌هاي علمي و مراجعه به سايت‌هاي مختلف تخصصي براي امور تجارت يا بانكداري و يا مسائل علمي هيچ مشكلي در زمينه پهناي باند وجود ندارد.

وي ادامه داد: البته بايد اين نكته را هم مدنظر قرار داد كه كاربران به شيوه‌هاي مختلفي از جمله GPRS، وايمكس، ADSL و غيره به اينترنت متصل مي‌شوند و در مجموع اگر بخواهيم خدمات الكترونيكي كه اكنون ارائه مي‌شود را نسبت به سال‌هاي گذشته ارزيابي كنيم، شاهد افزايش چشمگيري خواهيم بود، به طوري كه اين خدمات بيش از چندين ۱۰ برابر و يا بيش از صد برابر شده‌اند و در تمامي اين موارد پهناي باند نيز پاسخگو بوده است.

وزير فناوري اطلاعات و ارتباطات در ادامه صحبت‌هاي خود اشاره كرد: نكته‌اي كه گاه مورد بي‌توجهي قرار مي‌گيرد آن است كه به هر حال پهناي باند اينترنت قابل تامين است اما تامين اين پهناي باند هزينه‌هاي خاص خود را دارد و لازم است كه بابت آن به كشورهاي خارجي مبلغي پرداخت شود. اكنون اگر قرار باشد اين پهناي باند خريداري شود اما بازگشت اقتصادي براي آن وجود نداشته باشد، طبعا خريداري پهناي باند به هيچ عنوان قابل قبول نيست به همين دليل ما طي اين سال‌ها همواره به تناسب، تقاضا و درخواست‌هاي موجود خريد پهناي باند را مدنظر قرار داده‌ايم.

تقي‌پور در پايان با يادآوري اين‌كه طي دولت‌هاي نهم و دهم پهناي باند بين‌الملل حدود ۳۷ برابر افزايش داشته خاطرنشان كرد كه اين ميزان همچنان قابل افزايش است و در شرايطي كه تقاضاي مناسبي وجود داشته باشد امكان افزايش وتوسعه پهناي باند وجود دارد.
 
کد مطلب: 23368
نام شما
آدرس ايميل شما


امید
feedback
ماشالا...همش افزایش داشته. دست گلتون درد نکنه. میگم آقای وزیر...بی تعارف..اگه اینترنت زیاد آوردین..دور نریزین..بدین کره جنوبی یه کمشو!!!

دیگه این درصد ها رو کجای دلم بزارم؟

خیلی دلم میخواد با کسایی که به وزیر آمار میدن رو از نزدیک ملاقات کنم ببینم اصن با اینترنت سر و کار دارن یا نه!
feedback
وضع اینترنت بده اقا جان بده!
دسترسی به سرعت مناسب (چیزی که بشه پر سرعت نامیدش) برای کاربرای خانگی "ممنوعه". سرعت بیشتر از 128 هنوز ممنوعه

اینترنت هنوز گرونه اقا، خیلی گرونه

نصف اینترنت فیلتره. حتی دلیلشم معلوم نیست. خیلی از سایتایی که فیلتره نه مشکل اخلاقی دارن نه سیاسی نه مذهبی
عباس
feedback
Iran, Islamic Republic of
من نمی دانم با آنکه پهنای پاند کشور اینقدر بالاست چرا ما در رتبه بندی جهانی بعد از افغانستان قرار میگیریم !
hamid
feedback
نکته های خیلی عجیبی در سخنان آقای وزیر وجود داره!
من فقط همینو میگم که حقوقی که آقای وزیر دریافت میکنن از نظر من حرام هست. چون من ِ مصرف کننده نهایی وقتی که خدماتی که به من داده میشه رو با حرفای آقای وزیر مقایسه میکنم به دروغ بودن حرفاشون ایمان پیدا میکنم.
مهدی
feedback
پهنای باند رو به 7چند برابر قیمت تمام شده به آی اس پی ها می دهند آنوقت نگران هزینه پهنای باند هم هست !
پهنای باند هزینه زیادی ندارد آقایان! سو مدیریت و بی دانشی شما هزینه دارد !
مرتضی
feedback
Iran, Islamic Republic of
آقای تقی پور لبنان در رتبه 150 و فلسطین رتبه 156 ، عراق رتبه 129 ,آذربایجان رتبه 107 ، ترکیه رتبه 66 از میان 176 کشور جهان در صورتیکه ایران 163 هست هنوز هم وضعیت قابل قبوله ؟این همه برای پهنای باند 128 کیلوبیت از شرکتها پول میگیرید تازه همون پهنای باند کم هم با اشتراک ابه 10 مابین مردم پخش میکنید بازم وضعیت خوبه؟ تازه همین 128 هم با کیفیت درست و خوب به همه نمیرسه بازم وضعیت خوبه ؟اگر دنیای خودتون رو محدود کردین به یه سری کشورهای ضعیف و آمارها رو با اون مقایسه میکنید بازم هم فکر نمیکنم اونجاها شاید اگر سرعت پایین باشه ولی صد در صد کیفیت و قیمت مثل کشور ما نیست. همش هم میگین تو دولت نهم و دهم اقداماتی شده که تو دولتهای قبل نشده بله این حرف شما شاید درست باشه ولی اگر بخوایم اینطوری فکر کنیم تو دولتهای قبل هم اقداماتی شده که تو دولتهای قبلتر نشده روز به روز کشورها پیشرفت میکنن و اقداماتی صورت میگیره که تو سالهای قبل اصلا" وجود نداشته این که نمیشه تنها و تنها دلیل پیشرفت.
مخلوق
feedback
آقا باید این سخنان وزیر را با آب طلا نوشت و در کتاب های درسی به بچه های نسل های آتی آموزش داد.
بالاخره الکی که حرف نمی زنه!!
feedback
Iran, Islamic Republic of
سرکار داشتن جای خود.....کلا برداشت اونا از اینترنت بالا اومدن سایتهای مهر و فارس و بانک ملی ست!
کدام وضع مناسب آقای وزیر ؟
feedback
ضعف و ناتوانی یک مدیر را میتوان از همینجا فهمید . کسی که وضعیت فعلی را مناسب میداند یعنی به همین وضع راضی است و بفکر پیشرفت و پیشروی نیست . امیدواریم هرچه سریعتر دوران زمامداری این آقا در این پست حیاتی به اتمام برسد تا مدیری را بر سرکار ببینیم که چنین اعتماد بنفس کاذبی نداشته باد .
یکی به ایشان بگوید که 80 درصد مصرف اینترنت کشور در بخش خانگی است . و اکثر افراد چه آماتور چه محقق و تاجر 70 درصد زمان خود را صرف وبگردی های تفریحی و سرگرمی نظیر شبکه های اجتماعی تماشای ویدئو و دریافت موسیقی و نرم افزار میکند . آقای تقی پور مملکت فقط به محیط دانشگاهی و سایتهای بقول شما تخصصی نیاز ندارد هرچند که همان محیط تحقیقاتی هم دارای زیر ساخت مناسب ارتباطی نیست تا آنجا که ما دیده ایم و لمس کرده ایم . اولین گام حذف محدودیت پهنای باند است . هزینه هایش را بشرط کیفیت مطلوب کاربران میپردازند . اگر شما قصد کاسبی و بهره برداری اقتصادی نداشته باشید . قیمت جهانی و کیفیت روز جهان مشخص و معقول است . برادر ....
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام